Rodzice i szkoła jako środowiska wychowawcze Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie i jej filii

  • Anna Płusa

Bibliografia

Babiuch Małgorzata, Jak współpracować z rodzicami "trudnych" uczniów? WSiP, Warszawa 2002.

Burrett Jill, Jacewicz Agnieszka (tłum.), Rodzicielstwo po rozwodzie: jak przetrwać zmiany w rodzinie, Dom Wyd. REBIS, Poznań 2006.

Całusińska Małgorzata, Malinowski Wojciech, Trening umiejętności wychowawczych: dla rodziców i specjalistów, GWP, Sopot 2013.

Christopher Cindy J., Bartosik Jolanta (tłum.), Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, Wyd. 2, GWP, Gdańsk 2009.

Dzierzgowska Irena, Rodzice w szkole, Wyd. 3, CODN, Warszawa 2000.

Ennulat Gertrud, Zajączkowski Ryszard (tłum.), Gdy dzieci są inne. Jak niwelować obciążenia i sprostać obowiązkom. Poradnik dla matek, Wyd. Jedność, Kielce 2003.

Garstka Tomasz, Jaroszek Kinga, Kiełczewska Anna Katarzyna, Współpraca z rodzicami w szkole. Scenariusze zebrań, wskazówki do prowadzenie trudnych rozmów materiały dla rodziców, Raabe, Warszawa 2012.

Herda-Płonka Katarzyna, Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Impuls”, Kraków 2012.

Hornby Garry, Hall Eric, Hall Carol, Bartosik Jolanta (tłum.), Nauczyciel wychowawca, GWP, Gdańsk 2005.

Jagieła Jarosław, Trudny uczeń w szkole: krótki przewodnik psychologiczny, Wyd. Rubikon, Kraków 2005.

Jankowski Dzierżymir, Szkoła - środowisko – współdziałanie, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.

Karasowska Aleksandra, Jak budować porozumienie i współpracę w szkole?, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Wyd. Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2010.

Kielin Jacek, Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych, GWP, Sopot 2002.

Kościelska Małgorzata, Odpowiedzialni rodzice. Z doświadczeń psychologa, „Impuls”, Kraków 2011.

Koźmiński Grzegorz (red.), Współpraca z rodzicami, Pracownia Wydawniczo-Edukacyjna K&K, Złotów 2001.

Łukasik Joanna Małgorzata, Jagielska Katarzyna, Solecki Roman, Nauczyciel, wychowawca, pedagog. Szkolne wyzwania, Wyd. Jedność, Kielce 2013.

Maksymowska Ewa, Werwicka Monika, Konflikty w szkole. Niezbędnik aktywnego rodzica, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2009.

Mastalski Janusz, Szkolne interakcje zaburzające skuteczne wychowanie, Wyd. Nauk. PAT, Kraków 2005.

Mendel Maria, Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.

Mendel Maria (red.), W poszukiwaniu partnerstwa rodziny, szkoły i gminy, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002.

Mendel Maria, Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2007.

Runkel Hal, Skrobiszewska Edyta (tłum.), Projekt Mądre Wychowanie, Nasza Księgarnia, Warszawa 2013.

Smykowska Dorota, Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym. Działania stosowane i postulowane, „Impuls, Kraków 2008.

Tomaszek Bożena, Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? Scenariusze zajęć z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo (ADHD), Rubikon, Kraków 2005.

Whalley Margy, Oleksyn Anna (tłum.), Sokołowska Ewa (red. nauk.), Jak włączyć rodziców do nauki dzieci, WSiP, Warszawa 2008.

Winiarski Mikołaj, Rodzina, szkoła, środowisko lokalne. Problemy edukacji środowiskowej, IBE, Warszawa 2000.

Żłobicki Wiktor, Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej, „Impuls”, Kraków 2000.

Opublikowane
2016-05-27
Jak cytować
Płusa, A. (2016). Rodzice i szkoła jako środowiska wychowawcze Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie i jej filii. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 9(34/4), 209-216. Pobrano z https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/111