Folklor dziecięcy i sposoby jego zastosowania w pracy dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym

  • Beata Kucharska Katedra Filologii Polskiej, Instytut Nauk o Wychowaniu, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
Słowa kluczowe: edukacja wczesnoszkolna

Bibliografia

Adamczykowa Z., Literatura dla dzieci. Funkcje. Kategorie. Gatunki, Wyd. WSP, Warszawa 2001.

Cieślikowski J., Literatura i podkultura dziecięca, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1975.

Kaszewska E., Tradycje muzykowania ludowego inspiracją w rozwoju kreatywności dzieci, [w:] Edukacja wczesnoszkolna o przedszkolna w dobie przemian początku XXI wieku, pod red. A. Jakubowicz-Bryx, UKW, Bydgoszcz 2004.

Kucharska B., Gotyckie baśnie we współczesnej literaturze dla dzieci, [w:] Przeobrażenia w kulturze i edukacji na przełomie XIX i XX wieku, pod red. M. Karwatowskiej, A. Siwiec, PWSZ, Lublin 2010.

Nikitorowicz J., Kreowanie tożsamości dziecka, GWP, Gdańsk 2005.

Rittel T., Podstawy lingwistyki edukacyjnej. Nabywanie i kształcenie języka, Wyd. Naukowe WSP, Kraków 1993.

Simonides D., Współczesny folklor dzieci i nastolatków, Wyd PWN, Wrocław- Warszawa 1976.

Skorek E.M., 100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2007.

Opublikowane
2016-07-08
Jak cytować
Kucharska, B. (2016). Folklor dziecięcy i sposoby jego zastosowania w pracy dydaktycznej z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, (24/2), 83-94. Pobrano z https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/354