The quarterly takes up important issues related to the educational process of preschool and early school age children.
It disseminates the results of scientific research also in family sciences, pedeutology, the history of child upbringing, didactics, and literature.
Scholarly journal dedicated to philosophical inquiries into various respects of the relationship between philosophy and faith.
We offers a true Forum for the community of philosophers who view their faith as an inspiration.
Kwartalnik Instytutu Nauk o Polityce i Administracji Uniwersystutu Ignatianum w Krakowie.
Kierowany jest do środowisk akademickich, polityków, ludzi życia publicznego, do każdego, kogo interesują sprawy człowieka w życiu społeczno-politycznym.
Czasopismo naukowe Wydziału Pedagogicznego Uniwersytutu Ignatianum w Krakowie, które nieprzerwanie i z powodzeniem funkcjonuje na rynku akademickim od 2002 roku.
Kierowane jest do tych wszystkich naukowców z Polski i ze świata, którym zależy na autentycznym wychowaniu współczesnego człowieka.
Multidisciplinary Journal of School Education is a biannual scholarly journal co-edited by the Ignatianum University in Cracow and the Abat Oliba CEU University in Barcelona.
Scientific journal of the Institute of Cultural Studies at the Ignatianum University in Cracow.
Quarterly journal devoted to research, methodological and didactic problems of the humanities: cultural and religious sciences, history, literary studies, management, and social sciences: sciences of social communication and media, reviewed journal
W Roczniku są publikowane artykuły z obszaru szeroko rozumianej humanistyki, w tym: filozofii, nauk o kulturze i religii, historii, teologii, ale również literatury polskiej i obcej.
Forum wymiany myśli z obszaru nauk społecznych i humanistycznych.
Kwartalnik koncentruje się na promowaniu szeroko rozumianych badań, doświadczeń i refleksji pedagogicznej, również w kontekście historycznym.
Problematyka czasopisma oscyluje wokół zagadnień związanych z szeroko rozumianym procesem nauczania i uczenia się w odniesieniu do różnorodnych aspektów życia nauczyciela i ucznia.