Фізичне виховання у школах Скандинавських країн
Abstrakt
Artykuł poświęcono specyfice systemów wychowania fizycznego uczniów szkółogólnokształcących Szwecji, Norwegii i Finlandii. Przeanalizowano wykorzystywane w nich formy i metody na lekcjach z wychowania fizycznego. Specyficzną cechą owych systemów jest skierowanie ich na kształtowanie u uczniów ciągłej motywacji do samodzielnego wykorzystywania różnych form kultury fizycznej, sportu oraz rekreacji fizycznej w czasie wolnym od zajęć.
Bibliografia
Болотов В., Система образования в Швеции, „Физкультура в школе”
, № 2.
Лях В., Обзор концепций, определяющих физическое воспитание
в общеобразовательных школах Европы – голландский взгляд,
„Физическое воспитание школьников” 2009, № 6.
Отчет о состоянии физической культуры и спорта в Финляндии.
Хельсинки, № 87, 1993.
Новости спорта для всех, Менеджмент и маркетинг физкультурно-
оздоровительных услуг, М, 1994,№ 7-8.
Рославлев В., Образование в Скандинавских странах, „Физкультура
в школе” 1996, № 3.
Hozman Z., Fromel K., GornaK., Groffik D., Rozwojowe trendy wychowania
fizycznego w Norwegii, „Lider” 2000, №10.
Pospiech J., Jakość europejskiego wychowania fizycznego w świetle badań, PWSZ, Raciborz 2006.
Pospiech J., Stan i status wychowania fizycznego w krajach europejskich, „Lider” 2000, № 9.
Richter Chr., Koncepte fur den Schulsport in Europa, Chr. Richter Bewenung, Sport und Gesundkeit, Meuer Verlang Andchen, 2006