Regionalizm, tradycja, symbolika i obrzędowość w pracy dydaktyczno-wychowawczej biblioteki szkolnej
Abstrakt
Zadaniem współczesnej szkoły jest wykształcenie człowieka twórczego, umiejącego samodzielnie funkcjonować w otaczającym go świecie. Zdefiniowane zostały terminy, które przewijają się w treści artykułu (regionalizm, tradycja, symbolika, obrzędowość) i mają one wpływ na wychowanie młodego pokolenia. Pojęcia te wykorzystano w życiu szkoły ze szczególną uwagą na pracę biblioteki szkolnej związaną z imprezami wokół patrona szkoły – Bolesława Prusa.
Bibliografia
Andrzejewska J., Bibliotekarstwo szkolne. Teoria i praktyka, Wydawnictwo SBP, Warszawa 1996.
Encyklopedia powszechna, Wydawnictwo Naukowe PWN, red. M. Karolczuk, Warszawa 2009, t. 8.
Głowiński M., T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Słownik terminów literackich, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1988.
Kupisiewicz C., M. Kupisiewicz, Słownik pedagogiczny, PWN, Warszawa 2009.
Muszyński H., M. Dudzikowa, Praca wychowawcza w toku nauczania, PWN, Warszawa–Poznań 1975.
Nowacki T.W., Leksykon pedagogiki pracy, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Warszawa–Radom 2004.