‘Different’ or students criticized online
Abstract
Pojęcie „inny” ma szerokie znaczenie w naukach pedagogicznych. Zazwyczajautorzy skupiają się w swoich badaniach na odstępstwach związanych z rozwojem intelektualnym, elementach zdrowia i w konsekwencji w szerokim
rozumieniu na zespołach integracyjnych, sposobach radzenia sobie z tak
pojętą „innością”. Mój artykuł opisuje ucznia, który swoją inność zaznacza
w sieci, w komentarzach, daje sobie tym sposobem pewną furtkę. Czy jego
spostrzeżenia są słuszne, czy tylko jest to mowa nienawiści? – warto się nad
tym zastanowić, czytając ten tekst.
References
Eichelberger W., Samson A., Dobre rozmowy, które powinny odbyć się w każdym domu, Ego, Warszawa 2003.
Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań 1999.
Law Nolte D., Harris R., Nastolatki patrzą na nas, Pax, Warszawa 2005.
McIntire R., Nastolatki i rodzice: 10 kroków ku lepszym relacjom, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa 2004.
Mellibruda J., Ja, ty, my: psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich, Nasza Księgarnia, Warszawa 1986.
Pruitt D.B., Twój nastolatek: zachowanie, rozwój emocjonalny i poznawczy, Rebis, Poznań 2002.
Wood R., Tolley H., Jak obliczyć i podwyższyć iloraz inteligencji emocjonalnej, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2003.
Wrzesień W., Rodzice i ich dzieci w tańcu pokoleń, Wydawnictwo UAM, Poznań 2005.