Estetyka
Abstrakt
konspekt wykładów w roku akademickim 1972/1973Bibliografia
Aesthetics, w: Encyclopaedia Britannica, vol. 1, W. Benton (ed.),
Chicago, London, 1962, s. 263–273.
Baumgarten Alexander Gottlieb, Aesthetica, Bd. 1–2, Frankfurt am
Oder: Johann Christian Kleyb, 1750-1758.
Burke Edmund, Recherche philosophique sur l’origine de nos idées du
sublime et du beau, 1757.
Dessoir Max, Aesthetik und allgemeine Kunstwissenschaft, Stuttgart,
Estetyka = Studia Estetyczne (obecnie: Estetyka i Krytyka),
Warszawa: Polska Akademia Nauk, Instytut Filozofii i Socjologii.
Focillon Henry, Vie des formes, Paris, 1934.
Ingarden Roman, O budowie obrazu. Szkic z teorii sztuki, Kraków:
Polska Akademia Umiejętności, 1946.
Kant Immanuel, Krytyka władzy sądzenia, [tłum.:] J. Gałecki,
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1954.
Ossowski Stanisław, U podstaw estetyki, Warszawa: Czytelnik, 1949;
Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1958.
Szuman Stefan, Ilustracja w książkach dla dzieci i młodzieży.
Zagadnienia estetyczne i wychowawcze, Kraków:
Wiedza–Zawód–Kultura, 1951.
Morpurgo-Tagliabue Guido, L’esthétique contemporaine. Une enquête,
Milan: Marzorati, 1960.
Tatarkiewicz Władysław, Droga do filozofii, [seria:] Pisma zebrane,
t. 1, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1972.
Tatarkiewicz Władysław, Droga przez estetykę, [seria:] Pisma
zebrane, t. 2, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1972.
Tatarkiewicz Władysław, Ekspresja i sztuka, Warszawa: Estetyka,
Tatarkiewicz Władysław, Historia estetyki, t. 1–3, Wrocław: Zakład
Narodowy im. Ossolińskich, 1962-1967.
Tatarkiewicz Władysław, Skupienie i marzenie. Studia z zakresu
estetyki, Kraków: M. Kot, 1951.
Volkelt Johannes, System der Ästhetik. Kunstphilosophie und
Metaphysik der Ästhetik, Bd. 1–3, München: Beck, 1925-1927.
Wojnar Irena, Nauczyciel i wychowanie estetyczne, Warszawa:
Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968.
Rocznik przyjmuje do druku wyłącznie materiały, które nie wchodzą w żaden konflikt interesów, żaden konflikt z prawem autorskim itp. Redakcja prowadzi działania przeciw: plagiatom, ghostwriting1, guest/honorary authorship2 itp. Autor pracy zbiorowej, który jest pierwszy na liście, bierze na siebie odpowiedzialność i ma obowiązek przedstawić wkład wszystkich współautorów. Jeśli publikacja powstała dzięki dedykowanym środkom finansowym, należy ujawnić to np. w Podziękowaniu, przypisie itp. Ew. przedruki wymagają jawnego zgłoszenia i okazania odpowiedniego pozwolenia wydawniczego. Autorzy / Recenzenci nierzetelni narażają się na reakcję właściwą stosownym instytucjom.
______
1 Ma to miejsce, gdy osoba mająca istotny wkład jest pominięta na liście Autorów czy w Podziękowaniu.
2 Zachodzi, gdy na liście autorskiej pojawia się osoba mająca znikomy/żaden udział w pracy.