Koncepcja istnienia - pomiędzy mitami o stworzeniu świata i obrzędami pojednania. Gdyby Matteo Ricci dopłynął na Madagaskar...
Abstrakt
The Concept of Existence - between Myths of Creation and Reconciliation Rites. If Matteo Ricci Had Landed on Madagascar...Bibliografia
Amann É (1927), "Malabares (Rites)", In Dictionnaire de Théologie Catholique. Paris Vol. 9(2), pp. 1704-1745. Letouzey et Ané.
Bortone F (1965), "P. Matteo Ricci S.J., Il Saggio d'Occidente. Un grande italiano nella Cina impenetrabile, 1552--1610" Roma Desclée & C..
Brucker J (1910), "Chinois (Rites)", In Dictionnaire de Théologie Catholique. Paris Vol. 2, pp. 2364-2391. Letouzey et Ané.
Calvaresi E (2010), "Quaestio de ritibus sinensibus: implicazioni storiche, politiche e culturali", Rivista Liturgica. (97(2)), pp. 259-272.
Costa E (2010), "La predicazione di Matteo Ricci", Rivista Liturgica. (97(2)), pp. 273-277.
Giraudo C (2012), "Se Matteo Ricci fosse sbarcato in Madagascar... La sacramentaria del 3$^rc$ millennio in cerca di traduzione", In L'inculturazione della prassi sacramentaria: una traduzione?. Assisi , pp. 93-119. Cittadella Editrice.
Giraudo C (2007), ""In unum corpus". Trattato mistagogico sull'eucaristia" Cinisello Balsamo San Paolo Edizioni.
Giraudo C (2006), "Parola rivelata e parola pregata. Alla ricerca di alcune costanti tra le diverse economie salvifiche", In Le vie della rivelazione. Parola e Tradizione. Roma , pp. 123-159. Edizioni Studium.
Giraudo C (1996), "Da Chiese evangelizzate a Chiese evangelizzatrici", Il Messaggio del Cuore di Gesu. (19), pp. 338-347.
Giraudo C (1995), "Inculturer la Liturgie. Le défi des Églises du Tiers Monde au seuil du troisième millénaire", Studia Missionalia. (44), pp. 337-366.
Giraudo C (1994), "Priere eucharistique et inculturation. Jalons pour le Synode d'Afrique et de Madagascar", Nouvelle Revue Théologique. (116), pp. 181-200.
Giraudo C (1991), "La Croce e il "Legno della relazione". Saggio di inculturazione teologica alla Costa--Est del Madagascar", Rassegna di Teologia. (32), pp. 115-143.
Giraudo C (1989), "Eucaristia per la Chiesa. Prospettive teologiche sull'eucaristia a partire dalla "lex orandi"" Roma -- Brescia (22) Gregorian University Press -- Morcelliana.
Justyn Męczennik, św. (2012), "1 Apologia", In 1 i 2 Apologia. Dialog z Żydem Tryfonem. Warszawa , pp. 41-114. Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Lupo P (1996), "Projet d'évangélisation sur le littoral sud--ouest de Madagascar", In Le Christianisme dans le sud de Madagascar. Fianarantsoa , pp. 79-93. Baingan' Ambozontany.
Maulo A (2010), "<>. Una domanda che interpella anche l'oggi", Rivista Liturgica. (97(2)), pp. 278-284.
Mignini F (2010), "La porta chiusa... e la lezione aperta sull'oggi", Rivista Liturgica. (97(2)), pp. 285-290.
Podipara PJ (1959), "Hindu in Culture, Christian in Religion, Oriental in Worship", Ostkirchlische Studien. (8), pp. 89-104.
Rakoto I (1971), "Parenté et mariage en droit traditionnel Malgache" Paris Presses Universitaires de France.
Sacra Congregatio de Propaganda Fide (1940), "Instructio: Circa quasdam caeremonias et iuramentum super ritibus sinensibus", Acta Apostolicae Sedis. Commentarium officiale. Romae Vol. 32, pp. 24-26. Typis Polyglottis Vaticanis.
Santini C (1998), "Il Compendium Actorum Pekinensium. Testimonianze della questione dei riti cinesi presso la Biblioteca Augusta di Perugia", In Le Marche e l'Oriente: Una tradizione ininterrotta da Matteo Ricci a Giuseppe Tucci. Roma , pp. 115-162. Istituto Italiano per l'Africa e l'Oriente.
Rocznik przyjmuje do druku wyłącznie materiały, które nie wchodzą w żaden konflikt interesów, żaden konflikt z prawem autorskim itp. Redakcja prowadzi działania przeciw: plagiatom, ghostwriting1, guest/honorary authorship2 itp. Autor pracy zbiorowej, który jest pierwszy na liście, bierze na siebie odpowiedzialność i ma obowiązek przedstawić wkład wszystkich współautorów. Jeśli publikacja powstała dzięki dedykowanym środkom finansowym, należy ujawnić to np. w Podziękowaniu, przypisie itp. Ew. przedruki wymagają jawnego zgłoszenia i okazania odpowiedniego pozwolenia wydawniczego. Autorzy / Recenzenci nierzetelni narażają się na reakcję właściwą stosownym instytucjom.
______
1 Ma to miejsce, gdy osoba mająca istotny wkład jest pominięta na liście Autorów czy w Podziękowaniu.
2 Zachodzi, gdy na liście autorskiej pojawia się osoba mająca znikomy/żaden udział w pracy.