Narzędzia cyfrowe w edukacji i kulturze seniorów w kontekście pandemii SARS-CoV-2
Abstrakt
Celem przeprowadzonych badań jest próba oceny sposobu funkcjonowania Uniwersytetu Trzeciego Wieku działającego na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie w latach 2019–2022 w kontekście wykorzystania w procesie kształcenia narzędzi cyfrowych. Na podstawie zebranych danych i przeprowadzonej analizy podjęto próbę uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze: Jaka formuła została wówczas przyjęta, jeśli chodzi o sposób prowadzenia wykładów, organizowania uroczystości akademickich i innych wydarzeń naukowych oraz kulturalnych w okresie obowiązujących restrykcji sanitarnych spowodowanych pandemią SARS-CoV-2? Jaka była aktywność słuchaczy podczas zastosowania nowych metod i technik kształcenia? Czy narzędzia cyfrowe, wdrożone wówczas w celu realizacji zadań, znalazły zastosowanie po zniesieniu obowiązkowych restrykcji sanitarnych?
Bibliografia
Archiwum Centrum Kultury i Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie
„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2019/2020”, mps, b. sygn.
„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2020/2021”, mps, b. sygn.
„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2021/2022”, mps, b. sygn.
„Raport z dnia 28 czerwca 2020 r.”, mps, b. sygn.
„Sprawozdanie z działalności UTW UR w okresie pandemii”, Kraków 18 grudnia 2020, mps, b. sygn.
Majewska Izabella, Roczniewska Joanna, Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie (Kraków: Biuro Informacji i Promocji Uniwersytetu Rolniczego, 2012).
Mazur Joanna, „Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe” (Warszawa: Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego).
Janta Marzena, „Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym”, Artykuły i Rozprawy, 23/4 (2020): 87–106.
Palma Agnieszka, „Uniwersytet trzeciego wieku – uczy, integruje i aktywizuje”, Folia Oeconomica Acta Universitatis Lodziensis 6/357 (2021): 39–54.
Winiarczyk Anna, Warzocha Tomasz, „Edukacja zdalna w czasach pandemii COVID-19”, Forum Oświatowe, 33/1 (2021): 61–76.
Profesorowie, docenci i doktorzy habilitowani Wyższej Szkoły Rolniczej – Akademii Rolniczej – Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie 1953–2013, t. 2: Ł–Ż, red. Józef Bieniek, Ewelina Korostyńska, Iwona Pisiewicz (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego), 702–707.
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r., poz. 742, t.j.)
Statut Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 14 grudnia 2022 r., § 4 pkt 3.
Zarządzenie Nr 15/2010 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 30 kwietnia 2010 r.
Zarządzenie Nr 41/2020 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 11 marca 2020 r., § 1 ust. 1.
Zarządzenie Nr 146/2020 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 6 sierpnia 2020 r., § 1 ust. 3.
Regulamin organizacyjny Centrum Kultury i Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, § 2 ust. 1.
Regulamin Uniwersytetu Trzeciego Wieku (Załącznik do Zarządzenia Rektora Nr 155/2020 z dnia 10 września 2020 r.).
Kazimierz Wiech, Kraków, 25 maja 2023 r. Magdalena Boś, Kraków, 25 maja 2023 r.
GOV.pl, Koronawirus: informacje i zalecenia, https://www.gov.pl/web/korona- wirus (dostęp: 23.06.2023).
GOV.pl, Od 20 marca w całej Polsce obowiązują rozszerzone zasady bezpieczeństwa, https://www.gov.pl/web/koronawirus/od-20-marca-w-calej-polsce-obowiazuja-rozszerzone-zasady-bezpieczenstwa (dostęp: 22.06.2023).
Oficjalna strona Uniwersytetu Trzeciego Wieku UR, https://utw.urk.edu.pl/ (dostęp: 23.06.2023).
Copyright (c) 2024 Uniwersytet Ignatianum w Krakowie

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Rocznik przyjmuje do druku wyłącznie materiały, które nie wchodzą w żaden konflikt interesów, żaden konflikt z prawem autorskim itp. Redakcja prowadzi działania przeciw: plagiatom, ghostwriting1, guest/honorary authorship2 itp. Autor pracy zbiorowej, który jest pierwszy na liście, bierze na siebie odpowiedzialność i ma obowiązek przedstawić wkład wszystkich współautorów. Jeśli publikacja powstała dzięki dedykowanym środkom finansowym, należy ujawnić to np. w Podziękowaniu, przypisie itp. Ew. przedruki wymagają jawnego zgłoszenia i okazania odpowiedniego pozwolenia wydawniczego. Autorzy / Recenzenci nierzetelni narażają się na reakcję właściwą stosownym instytucjom.
______
1 Ma to miejsce, gdy osoba mająca istotny wkład jest pominięta na liście Autorów czy w Podziękowaniu.
2 Zachodzi, gdy na liście autorskiej pojawia się osoba mająca znikomy/żaden udział w pracy.