Digital Tools in the Education and Culture of Senior Citizens in the Context of the SARS-CoV-2 Pandemic

Keywords: education of elderly people, SARS-CoV-2 pandemic, culture, distance learning, information and communication technologies

Abstract

The aim of the research is to assess the functioning of the University of Third Age, operating at the University of Agriculture in Krakow in 2019– 2022, in the context of the use of digital tools in the education process. Based on collected data and conducted analysis, an attempt was made to obtain an answer to the following research questions: What formula was adopted then, in terms of the way of conducting lectures, academic ceremonies and other scientific and cultural events during sanitary restrictions caused by the SARS-CoV-2 pandemic? What was the activity of the listeners using new methods and techniques of education? Were the digital tools, implemented at that time, applied after the abolition of mandatory sanitary restrictions?

References

Archiwum Centrum Kultury i Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie

„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2019/2020”, mps, b. sygn.

„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2020/2021”, mps, b. sygn.

„Harmonogram zajęć roku akademickiego 2021/2022”, mps, b. sygn.

„Raport z dnia 28 czerwca 2020 r.”, mps, b. sygn.

„Sprawozdanie z działalności UTW UR w okresie pandemii”, Kraków 18 grudnia 2020, mps, b. sygn.

Majewska Izabella, Roczniewska Joanna, Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie (Kraków: Biuro Informacji i Promocji Uniwersytetu Rolniczego, 2012).

Mazur Joanna, „Nauczanie zdalne. Oswojenie (nie)znanego Wpływ pandemii COVID-19 na szkolnictwo wyższe” (Warszawa: Inkubator Uniwersytetu Warszawskiego).

Janta Marzena, „Nauczyciel (a)medialny? Kompetencje medialne nauczycieli i ich wykorzystanie w nauczaniu zdalnym”, Artykuły i Rozprawy, 23/4 (2020): 87–106.

Palma Agnieszka, „Uniwersytet trzeciego wieku – uczy, integruje i aktywizuje”, Folia Oeconomica Acta Universitatis Lodziensis 6/357 (2021): 39–54.

Winiarczyk Anna, Warzocha Tomasz, „Edukacja zdalna w czasach pandemii COVID-19”, Forum Oświatowe, 33/1 (2021): 61–76.

Profesorowie, docenci i doktorzy habilitowani Wyższej Szkoły Rolniczej – Akademii Rolniczej – Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie 1953–2013, t. 2: Ł–Ż, red. Józef Bieniek, Ewelina Korostyńska, Iwona Pisiewicz (Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Rolniczego), 702–707.

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2023 r., poz. 742, t.j.)

Statut Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 14 grudnia 2022 r., § 4 pkt 3.

Zarządzenie Nr 15/2010 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 30 kwietnia 2010 r.

Zarządzenie Nr 41/2020 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 11 marca 2020 r., § 1 ust. 1.

Zarządzenie Nr 146/2020 Rektora Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie z dnia 6 sierpnia 2020 r., § 1 ust. 3.

Regulamin organizacyjny Centrum Kultury i Kształcenia Ustawicznego Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie, § 2 ust. 1.

Regulamin Uniwersytetu Trzeciego Wieku (Załącznik do Zarządzenia Rektora Nr 155/2020 z dnia 10 września 2020 r.).

Kazimierz Wiech, Kraków, 25 maja 2023 r. Magdalena Boś, Kraków, 25 maja 2023 r.

GOV.pl, Koronawirus: informacje i zalecenia, https://www.gov.pl/web/korona- wirus (dostęp: 23.06.2023).

GOV.pl, Od 20 marca w całej Polsce obowiązują rozszerzone zasady bezpieczeństwa, https://www.gov.pl/web/koronawirus/od-20-marca-w-calej-polsce-obowiazuja-rozszerzone-zasady-bezpieczenstwa (dostęp: 22.06.2023).

Oficjalna strona Uniwersytetu Trzeciego Wieku UR, https://utw.urk.edu.pl/ (dostęp: 23.06.2023).

Published
2024-03-29
How to Cite
Szanduła, M. (2024). Digital Tools in the Education and Culture of Senior Citizens in the Context of the SARS-CoV-2 Pandemic. The Ignatianum Philosophical Yearbook, 30(1), 107-120. https://doi.org/10.35765/rfi.2024.3001.8
Section
Articles