Społeczeństwo rynkowe: jak logika rynku ekonomicznego wpływa na nasze życie
Abstract
The market society: how the logic of the market affects our livesLiteraturhinweise
Barber BR (2004), "Dżihad kontra McŚwiat" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Barber BR (2009), "Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Bauman Z (2009), "Konsumowanie życia" Kraków Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Bauman Z (2007), "Płynna nowoczesność" Kraków Wydawnictwo Literackie.
Bylok F (2010), "Etyka konsumpcji --- nowa moralność konsumentów w społeczeństwie konsumpcyjnym", In Problemy współczesnej demokracji i moralności. Łódź , pp. 227-244. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Hostyński L (2006), "Wartości w świecie konsumpcji" Lublin Wydawnictwo UMCS.
Kopka J (2010), "Ucieczka od wartości", In Problemy współczesnej demokracji i moralności. Łódź , pp. 205-227. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Michalski K (2012), "Przedmowa", In Czego nie można kupić za pieniądze. Moralne granice rynku. Warszawa , pp. 7-14. Kurhaus Publishing.
Riesman D (1996), "Samotny tłum" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Ritzer G (2009), "Makdonaldyzacja społeczeństwa. Wydanie na nowy wiek" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Sandel MJ (2012), "Czego nie można kupić za pieniądze. Moralne granice rynku" Warszawa Kurhaus Publishing.
Sennett R (2010), "Kultura nowego kapitalizmu" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Smith A (2007), "Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów (Tom 1)" Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN.
Spencer H (1890), "Zasady socyologii, Tom 5: Instytucye polityczne" Warszawa Wydawnictwo „Głosu”.
Szlendak T (2004), "Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej" Wrocław Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Veblen T (1998), "Teoria klasy próżniaczej" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Weber M (2011), "Etyka protestancka a duch kapitalizmu" Warszawa Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Zacher LW (2008), "Transformacje społeczeństw konsumpcyjnych --- między techniką a kulturą", In Kultura a rynek (Tom 1). Lublin , pp. 40-54. Wydawnictwo KUL.
Rocznik przyjmuje do druku wyłącznie materiały, które nie wchodzą w żaden konflikt interesów, żaden konflikt z prawem autorskim itp. Redakcja prowadzi działania przeciw: plagiatom, ghostwriting1, guest/honorary authorship2 itp. Autor pracy zbiorowej, który jest pierwszy na liście, bierze na siebie odpowiedzialność i ma obowiązek przedstawić wkład wszystkich współautorów. Jeśli publikacja powstała dzięki dedykowanym środkom finansowym, należy ujawnić to np. w Podziękowaniu, przypisie itp. Ew. przedruki wymagają jawnego zgłoszenia i okazania odpowiedniego pozwolenia wydawniczego. Autorzy / Recenzenci nierzetelni narażają się na reakcję właściwą stosownym instytucjom.
______
1 Ma to miejsce, gdy osoba mająca istotny wkład jest pominięta na liście Autorów czy w Podziękowaniu.
2 Zachodzi, gdy na liście autorskiej pojawia się osoba mająca znikomy/żaden udział w pracy.