Społeczeństwo rynkowe: jak logika rynku ekonomicznego wpływa na nasze życie
Abstract
The market society: how the logic of the market affects our livesReferences
Barber BR (2004), "Dżihad kontra McŚwiat" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Barber BR (2009), "Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Bauman Z (2009), "Konsumowanie życia" Kraków Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Bauman Z (2007), "Płynna nowoczesność" Kraków Wydawnictwo Literackie.
Bylok F (2010), "Etyka konsumpcji --- nowa moralność konsumentów w społeczeństwie konsumpcyjnym", In Problemy współczesnej demokracji i moralności. Łódź , pp. 227-244. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Hostyński L (2006), "Wartości w świecie konsumpcji" Lublin Wydawnictwo UMCS.
Kopka J (2010), "Ucieczka od wartości", In Problemy współczesnej demokracji i moralności. Łódź , pp. 205-227. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Michalski K (2012), "Przedmowa", In Czego nie można kupić za pieniądze. Moralne granice rynku. Warszawa , pp. 7-14. Kurhaus Publishing.
Riesman D (1996), "Samotny tłum" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Ritzer G (2009), "Makdonaldyzacja społeczeństwa. Wydanie na nowy wiek" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Sandel MJ (2012), "Czego nie można kupić za pieniądze. Moralne granice rynku" Warszawa Kurhaus Publishing.
Sennett R (2010), "Kultura nowego kapitalizmu" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Smith A (2007), "Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów (Tom 1)" Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN.
Spencer H (1890), "Zasady socyologii, Tom 5: Instytucye polityczne" Warszawa Wydawnictwo „Głosu”.
Szlendak T (2004), "Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej" Wrocław Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Veblen T (1998), "Teoria klasy próżniaczej" Warszawa Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA.
Weber M (2011), "Etyka protestancka a duch kapitalizmu" Warszawa Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Zacher LW (2008), "Transformacje społeczeństw konsumpcyjnych --- między techniką a kulturą", In Kultura a rynek (Tom 1). Lublin , pp. 40-54. Wydawnictwo KUL.
The Yearbook only accepts materials for publication that are free of all conflicts of interest, and that in no way involve conflicts over authorship, copyright, etc. The Editors will take action against any cases of plagiarizing, ghostwriting1, guest/honorary authorship2, etc. Where co-authored work is concerned, the Author listed first is expected to take responsibility for the submission, and is required to make clear the contributions of all of the Co-Authors involved. In the event of the publication owing its existence to funding dedicated to this purpose, this fact should be made clear: e.g. in any note of thanks/acknowledgement, or in a footnote, etc. Explicit notification should be given of any form of reprinting, with the appropriate evidence of permission to publish being furnished as required. Any impropriety on the part of Authors/Reviewers risks exposing them to appropriate responses from the relevant institutions.
______
1 This term refers to instances of a person who has made an essential contribution being omitted from the list of authors, or from notes conveying gratitude and/or acknowledgement.
2 This occurs when a person who has made either an insignificant contribution or no contribution at all nevertheless appears on the list of authors.