Odpowiedzialne zarządzanie w turystyce kulturowej
Abstrakt
Turystyka kulturowa jest produktem intensywnie rozwijającym się w segmencie międzynarodowego rynku turystycznego. Element kulturowy jest coraz bardziej obecny na rynku turystycznym i stwarza całą serię produktów, usług i sprzętu, który wychodzi naprzeciw motywacjom wielu podróżujących. Wykorzystanie oferty kulturalnej u celu podróży jest powszechną praktyką zarówno turystów jak i rezydentów i kreuje wzorzec zachowań konsumenckich charakterystycznych dla tak zwanych „społeczeństw rozwiniętych”. Artykuł przedstawia analizę udziału sektora turystyki w promowaniu, porządkowaniu i zarządzaniu zasobami historycznymi oraz kulturowymi fenomenami tworzącymi tożsamość kraju, regionu lub miasta. Ma na celu ocenę, roli oferty kulturalnej w generowaniu korzyści społecznych i ekonomicznych, przy uwzględnieniu rozsądnego i zrównoważonego sposobu wykorzystania obiektów turystycznych.
Copyright (c) 2020 Perspektywy Kultury
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.