Wartości chrześcijańskie w kreowaniu wizerunku Prezydenta RP na profilu Andrzeja Dudy w serwisie społecznościowym Twitter

  • Karolina Ołtarzewska Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Słowa kluczowe: Twitter, wartości chrześcijańskie, prezydent RP, kreowanie wizerunku

Abstrakt

Media społecznościowe w Polsce w XXI wieku stały się nieodłącznym narzędziem public relations i kreowania wizerunku w Sieci. Korzysta- ją z tego nie tylko duże agencje interaktywne, ale także politycy. Jedną z takich osób jest Prezydent RP Andrzej Duda. Posiada on własny pro- fil na Twitterze. Prowadząc go osobiście i regularnie wchodzi w dialog z internautami, kreując przy tym swój wizerunek. Wśród prezentowa- nych przez niego wartości są także wartości chrześcijańskie, które pub- licznie wyznaje. Przyjmują one różne oblicza, które można skategory- zować, a wydźwięk internautów wyliczyć.

Biogram autora

Karolina Ołtarzewska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doktorant- ka w Instytucie Politologii UKSW. Prezes Koła Naukowego Public Relations w Social Media. Interesuje się nowymi mediami, PR i crisis management. Ma doświadczenie pracy w TVN, Telewizji Polskiej S.A. oraz Telewizji Republika.

Bibliografia

GACKOWSKI Tomasz, ŁĄCZYŃSKI Marcin (red.). 2008. Metody badania wizerunku w mediach. Warszawa: CeDeWu.

KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2013. Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników. Kosza- lin: Politechnika Koszalińska.

KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2015. Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa: Difin SA.

KURCZAB Henryk. 2012. „Z problemów wartości i wartościowania. Wybra- ne zagadnienia”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna 72: 7-37, http://ifp.univ.rzeszow.pl/dydaktyka/dydaktyka_7/ Henryk_Kurczab_dydaktyka_7.pdf.

MISTEWICZ Eryk. 2015. Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: One Press.

POPIELARCZYK Tomasz. Gemius: Kto w Polsce korzysta z Facebooka i Twitte- ra?, http://antyweb.pl/gemius-kto-w-polsce-korzysta-z-facebooka-i-twittera/. PRZYBYSZ Monika. 2015. Koniec Twittera? A może kolejny etap rozwoju? W: Nowe Media, E Mistewicz (red.), nr 9, 66-73. Warszawa: Instytut Nowych Mediów.

PRZYBYSZ Monika. 2008. Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce. Tarnów: Biblos.

Twiplomacy 2016: światowi przywódcy najczęściej wybierają Twittera, choć naj- większe zasięgi uzyskują na Facebooku, http://www.proto.pl/aktualnosci/ twiplomacy-2016-swiatowi-przywodcy-najczesciej-wybieraja-twittera-choc-najwieksze.

Twiplomacy Study 2017, Exsecutive Summary – Introduction, http://twiploma- cy.com/blog/twiplomacy-study-2017.

WĘDZIŃSKA Magdalena, Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera – implikacje pedagogiczne, http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitst- ream/handle/item/943/Magdalena%20Wedzinska%20Czlowiek%20na%20 drodze%20do%20wartosci%20Mysl%20etyczna%20Maxa%20Schelera. pdf?sequence=1.

ŻUKOWSKI Marcin. 2016. Twoja firma w social media. Podręcznik marketin- gu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Gliwice: One Press.

Opublikowane
2017-06-30
Jak cytować
[1]
Ołtarzewska, K. 2017. Wartości chrześcijańskie w kreowaniu wizerunku Prezydenta RP na profilu Andrzeja Dudy w serwisie społecznościowym Twitter. Perspektywy Kultury. 17, 2 (cze. 2017), 57-80.