Christian values in presidential image creation on the Andrzej Duda’s profile on Twitter
Abstract
As great as the XXI century came, the Social Media developed as the most important tool in traditional public relations. It is used not only by huge interactive agencies but also by politicians, e.g. the President of the Polish Republic – Andrzej Duda – who runs his own profile on Twitter. He also writes there regularly and enters into dialog with oth- er users to create his image. Among presented values are Christians ones, which he profess. We can categorize these values and count us- ers’ undertone.
References
GACKOWSKI Tomasz, ŁĄCZYŃSKI Marcin (red.). 2008. Metody badania wizerunku w mediach. Warszawa: CeDeWu.
KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2013. Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników. Kosza- lin: Politechnika Koszalińska.
KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2015. Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa: Difin SA.
KURCZAB Henryk. 2012. „Z problemów wartości i wartościowania. Wybra- ne zagadnienia”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna 72: 7-37, http://ifp.univ.rzeszow.pl/dydaktyka/dydaktyka_7/ Henryk_Kurczab_dydaktyka_7.pdf.
MISTEWICZ Eryk. 2015. Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: One Press.
POPIELARCZYK Tomasz. Gemius: Kto w Polsce korzysta z Facebooka i Twitte- ra?, http://antyweb.pl/gemius-kto-w-polsce-korzysta-z-facebooka-i-twittera/. PRZYBYSZ Monika. 2015. Koniec Twittera? A może kolejny etap rozwoju? W: Nowe Media, E Mistewicz (red.), nr 9, 66-73. Warszawa: Instytut Nowych Mediów.
PRZYBYSZ Monika. 2008. Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce. Tarnów: Biblos.
Twiplomacy 2016: światowi przywódcy najczęściej wybierają Twittera, choć naj- większe zasięgi uzyskują na Facebooku, http://www.proto.pl/aktualnosci/ twiplomacy-2016-swiatowi-przywodcy-najczesciej-wybieraja-twittera-choc-najwieksze.
Twiplomacy Study 2017, Exsecutive Summary – Introduction, http://twiploma- cy.com/blog/twiplomacy-study-2017.
WĘDZIŃSKA Magdalena, Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera – implikacje pedagogiczne, http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitst- ream/handle/item/943/Magdalena%20Wedzinska%20Czlowiek%20na%20 drodze%20do%20wartosci%20Mysl%20etyczna%20Maxa%20Schelera. pdf?sequence=1.
ŻUKOWSKI Marcin. 2016. Twoja firma w social media. Podręcznik marketin- gu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Gliwice: One Press.
Copyright (c) 2017 Jesuit University Ignatianum in Krakow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.