Christian values in presidential image creation on the Andrzej Duda’s profile on Twitter

  • Karolina Ołtarzewska Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Keywords: Twitter, Christian values, president RP, image creation

Abstract

As great as the XXI century came, the Social Media developed as the most important tool in traditional public relations. It is used not only by huge interactive agencies but also by politicians, e.g. the President of the Polish Republic – Andrzej Duda – who runs his own profile on Twitter. He also writes there regularly and enters into dialog with oth- er users to create his image. Among presented values are Christians ones, which he profess. We can categorize these values and count us- ers’ undertone.

Author Biography

Karolina Ołtarzewska, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Doktorant- ka w Instytucie Politologii UKSW. Prezes Koła Naukowego Public Relations w Social Media. Interesuje się nowymi mediami, PR i crisis management. Ma doświadczenie pracy w TVN, Telewizji Polskiej S.A. oraz Telewizji Republika.

References

GACKOWSKI Tomasz, ŁĄCZYŃSKI Marcin (red.). 2008. Metody badania wizerunku w mediach. Warszawa: CeDeWu.

KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2013. Public relations w przestrzeni mediów społecznościowych. Działania organizacji i jej pracowników. Kosza- lin: Politechnika Koszalińska.

KACZMAREK-ŚLIWIŃSKA Monika. 2015. Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się. Warszawa: Difin SA.

KURCZAB Henryk. 2012. „Z problemów wartości i wartościowania. Wybra- ne zagadnienia”. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Rzeszowskiego. Seria Filologiczna 72: 7-37, http://ifp.univ.rzeszow.pl/dydaktyka/dydaktyka_7/ Henryk_Kurczab_dydaktyka_7.pdf.

MISTEWICZ Eryk. 2015. Twitter – sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii. Gliwice: One Press.

POPIELARCZYK Tomasz. Gemius: Kto w Polsce korzysta z Facebooka i Twitte- ra?, http://antyweb.pl/gemius-kto-w-polsce-korzysta-z-facebooka-i-twittera/. PRZYBYSZ Monika. 2015. Koniec Twittera? A może kolejny etap rozwoju? W: Nowe Media, E Mistewicz (red.), nr 9, 66-73. Warszawa: Instytut Nowych Mediów.

PRZYBYSZ Monika. 2008. Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce. Tarnów: Biblos.

Twiplomacy 2016: światowi przywódcy najczęściej wybierają Twittera, choć naj- większe zasięgi uzyskują na Facebooku, http://www.proto.pl/aktualnosci/ twiplomacy-2016-swiatowi-przywodcy-najczesciej-wybieraja-twittera-choc-najwieksze.

Twiplomacy Study 2017, Exsecutive Summary – Introduction, http://twiploma- cy.com/blog/twiplomacy-study-2017.

WĘDZIŃSKA Magdalena, Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera – implikacje pedagogiczne, http://repozytorium.ukw.edu.pl/bitst- ream/handle/item/943/Magdalena%20Wedzinska%20Czlowiek%20na%20 drodze%20do%20wartosci%20Mysl%20etyczna%20Maxa%20Schelera. pdf?sequence=1.

ŻUKOWSKI Marcin. 2016. Twoja firma w social media. Podręcznik marketin- gu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Gliwice: One Press.

Published
2017-06-30
How to Cite
[1]
Ołtarzewska, K. 2017. Christian values in presidential image creation on the Andrzej Duda’s profile on Twitter. Perspectives on Culture. 17, 2 (Jun. 2017), 57-80.