Dostęp do informacji a poziom wiedzy wśród pokolenia X i Z na przykładzie Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie
Abstrakt
Artykuł prezentuje wyniki badania przeprowadzonego w 2001 r. wśród przedstawicieli pokolenia X i badania przeprowadzonego w 2021 r. wśród przedstawicieli pokolenia Z. Celem podjętych badań było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy nieograniczony dostęp do informacji w Internecie ma wpływ na wzrost poziomu wiedzy wśród przedstawicieli pokolenia Z o najbardziej prestiżowych wydarzeniach kultury wysokiej na przykładzie Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Badaniem ankietowym objęci zostali studenci Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej.
Bibliografia
Ciekanowski, Z. i Nowicka, J. (2019). Generacyjne wyzwania w zakresie funkcjonowania współczesnych organizacji. Nowoczesne Systemy Za-rządzania. Instytut Organizacji i Zarządzania, Zeszyt 14, nr 1, 27–38.
Czapliński, P. (2013). Literatura a nadmiar. Kultura Współczesna, nr 1, 118–130.
Kłoskowska, A. (red.) (1991). Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku. Poję-cia i problemy wiedzy o kulturze. Wrocław: Wiedza o kulturze, 47–48.
Kobylarek, A. (2009). Pomiędzy hipertekstem a hiperwięzią. O kształtowaniu się nowych wspólnot sieciowych. W: L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek, M. Pryszmont-Ciesielska (red.), Audiowizualność, Cyberprzestrzeń, Hipertekstualność. Ponowoczesne konteksty edukacji. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut, 143.
Król, M.B. (2004). Psychologia zainteresowań a zainteresowania muzycz-ne studentów na przykładzie wiedzy o Konkursie Chopinowskim 2000 studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej, praca dyplomowa, Uniwersytet Jagielloński.
Moczydłowska, J.M. (2020). Przynależność generacyjna pracowników jako źródło wyzwań dla Zarządzania. W: A. Sopińska i A. Modliński (red.), Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 275–291.
Osika, G. Hipertekst jako efekt konwergencji mediów. Pozyskano z: www.depot.ceon.pl/handle/123456789/3463 (dostęp: 05.01.2022).
Postman, N. (1995). Technopol. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Sadowa, A. (2019). Pokolenia X, Y i Z wobec reklamy internetowej. Stu-denckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, 28, 297–311.
Wasylewicz, M. (2016). Transformacja sposobu komunikowania się poko-lenia X, Y, Z — bilans zysków i strat. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, nr 13, 135.
https://culture.pl/pl/tworca/jerzy-zurawlew (dostęp: 27.12.2021).
https://chopin2020.pl/pl/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.facebook.com/instytut.chopina/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.instagram.com/chopininstitute/ (dostęp: 27.12.2021).
https://twitter.com/ChopinInstitute/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.youtube.com/channel/UCSTXol20Q01Uj-U5Yp3IqFg (do-stęp: 27.12.2021).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Konkurs_Pianistyczny_im._Fryderyka_Chopina (dostęp: 27.12.2021).
https://www.livecareer.pl/porady-zawodowe/pokolenie-x (dostęp: 27.12.2021).
https://www.bair.uj.edu.pl/uniwersytet-w-liczbach (dostęp: 05.01.2022).
https://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2389&Itemid=1061&lang=pl (dostęp: 05.01.2022).
Copyright (c) 2022 Perspektywy Kultury
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.