Access to Information and Knowledge Levels among Generation X and Z based on the Frederic Chopin International Piano Competition in Warsaw
Abstract
The article presents the results of a survey conducted in 2001 among representatives of Generation X and a survey conducted in 2021 among representatives of Generation Z. The aim of the research undertaken was to find an answer to the question whether unlimited access to information on the Internet increases the level of knowledge among the representatives of Generation Z of the most prestigious high culture events on the example of the International Chopin Piano Competition in Warsaw. The survey covered students of the Jagiellonian University and the Cracow University of Technology.
References
Ciekanowski, Z. i Nowicka, J. (2019). Generacyjne wyzwania w zakresie funkcjonowania współczesnych organizacji. Nowoczesne Systemy Za-rządzania. Instytut Organizacji i Zarządzania, Zeszyt 14, nr 1, 27–38.
Czapliński, P. (2013). Literatura a nadmiar. Kultura Współczesna, nr 1, 118–130.
Kłoskowska, A. (red.) (1991). Encyklopedia Kultury Polskiej XX wieku. Poję-cia i problemy wiedzy o kulturze. Wrocław: Wiedza o kulturze, 47–48.
Kobylarek, A. (2009). Pomiędzy hipertekstem a hiperwięzią. O kształtowaniu się nowych wspólnot sieciowych. W: L. Jakubowska-Malicka, A. Kobylarek, M. Pryszmont-Ciesielska (red.), Audiowizualność, Cyberprzestrzeń, Hipertekstualność. Ponowoczesne konteksty edukacji. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Atut, 143.
Król, M.B. (2004). Psychologia zainteresowań a zainteresowania muzycz-ne studentów na przykładzie wiedzy o Konkursie Chopinowskim 2000 studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej, praca dyplomowa, Uniwersytet Jagielloński.
Moczydłowska, J.M. (2020). Przynależność generacyjna pracowników jako źródło wyzwań dla Zarządzania. W: A. Sopińska i A. Modliński (red.), Współczesne zarządzanie – koncepcje i wyzwania. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH, 275–291.
Osika, G. Hipertekst jako efekt konwergencji mediów. Pozyskano z: www.depot.ceon.pl/handle/123456789/3463 (dostęp: 05.01.2022).
Postman, N. (1995). Technopol. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Sadowa, A. (2019). Pokolenia X, Y i Z wobec reklamy internetowej. Stu-denckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, 28, 297–311.
Wasylewicz, M. (2016). Transformacja sposobu komunikowania się poko-lenia X, Y, Z — bilans zysków i strat. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, nr 13, 135.
https://culture.pl/pl/tworca/jerzy-zurawlew (dostęp: 27.12.2021).
https://chopin2020.pl/pl/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.facebook.com/instytut.chopina/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.instagram.com/chopininstitute/ (dostęp: 27.12.2021).
https://twitter.com/ChopinInstitute/ (dostęp: 27.12.2021).
https://www.youtube.com/channel/UCSTXol20Q01Uj-U5Yp3IqFg (do-stęp: 27.12.2021).
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99dzynarodowy_Konkurs_Pianistyczny_im._Fryderyka_Chopina (dostęp: 27.12.2021).
https://www.livecareer.pl/porady-zawodowe/pokolenie-x (dostęp: 27.12.2021).
https://www.bair.uj.edu.pl/uniwersytet-w-liczbach (dostęp: 05.01.2022).
https://www.pk.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=2389&Itemid=1061&lang=pl (dostęp: 05.01.2022).
Copyright (c) 2022 Perspectives on Culture
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.