Barriers in Servicing Visitors of Heritage Trails – the Example of Cultural Trials in Małopolska Voivodeship
Abstract
The popularity of cultural heritage trails is on the rise. The paper de-scribes barriers which a person who wants to travel using cultural her-itage trails of the Małopolska heritage/cultural trails may face. The au-thor attempts at finding out whether cultural heritage trails operators are able to deal with their increasing popularity. To answer this ques-tion, a “mystery tourist” study was done. The tourist-researcher exam-ined the quality and availability of needed information, both via an In-ternet platform and by making phone calls with trail operators. It has been shown that the barriers in servicing the “mystery tourist” were fo-cused especially on two areas: establishing contact and telephone con-versations with the operators of the trails and the inadequate function-ality of the “Szlaki Małopolski” Internet platform. The paper describes detailed results of the research.
References
Barlow J., Stewart P., Markowa obsługa klientów. Nowe źródło przewagi nad konkurencją, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.
Chen R., Clayton J.C., Barrows W., Developing a Mystery Shopping Measure to Operate a Sustainable Restaurant Business: The Power of Integrating with Corporate Executive Members’ Feedback, “Sustainability” 2015, 7, pp. 12279-12294.
Churchil G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
Dziadkowiec J.M., Mystery Shopping – metoda oceny i doskonalenia jakości usług, “Problemy Jakości” 2004/10, pp. 24-27.
Dziadkowiec J.M., Wybrane metody badania i oceny jakości usług, “Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie” 717/2006, pp. 23-35.
Gaweł Ł., Szlaki dziedzictwa kulturowego. Teoria i praktyka zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
Hochschild A.R., Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
Kotler P., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2018.
Kowalik K., Mazur M., Badanie jakości procesu obsługi klienta w kinie metodą “Tajemniczy klient”, “Archiwum Wiedzy Inżynierskiej,” Vol. 1, Iss. 1, 2016, pp. 53-55.
Kruczek Z., Cieszkowska K., Możliwości zastosowania metody Mystery Shopping w ocenie jakości usług turystycznych. Studium przypadku – termy w Białce Tatrzańskiej, “Ekonomiczne Problemy Turystyki,” 2(38) 2017, pp. 47-60.
Mazurkiewicz-Pizło A., Pizło W., Tajemniczy klient jako metoda badawcza – wybrane problemy, “Polityki Europejskie, Finanse i Marketing” 20(69)2018, pp. 112-126.
Meder M., Zastosowanie metody Mystery Shopping w bankowości detalicznej, “Marketing i Rynek” 5/2005, pp. 14-20.
Orzechowski E., Arte et ratione, in: Zarządzanie humanistyczne, eds. B. Nierenberg, R. Batko, Ł. Sułkowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015, pp. 63-74.
Prymon-Ryś E., Wykorzystanie metody mystery shopping w badaniu jakości usług finansowych, “Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie” V, 2011, pp. 147-158.
Puczkó L., Rátz T., Trailing Goethe, Humbert, and Ulysses. Cultural Routes in Tourism, in: Cultural Tourism, Global and Local Perspectives, ed. G. Richards, The Haworth Hospitality Press, New York 2007, pp. 131-148.
Rzemieniak M., Tokarz E., Mystery shopping w budowaniu tożsamości organizacyjnej, Politechnika Lubelska, Lublin 2011.
Copyright (c) 2019 Jesuit University Ignatianum in Krakow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.