The Igers. A Social Project which Became Global
Abstract
The article deals with the Igers’ community, a community of mobile photography and Instagram fans, which has been active since 2011 all over the world. The purpose of this article is to show how the project was created, how it is being realized, and how it affects both the community, its social activities and marketing. The key theme of the article is how this community works. The basic question is how this is taking place, despite the fat that you cannot create gropups on Instagram. An analysis of profiles and blogs maintained by local groups was used in the study which resulted in a description of their activities, both globally and locally, and showing that even in a community based on social media, real contact is equally important.
References
Datareportal.com. (2020). Pozyskano z: https://datareportal.com/reports/ digital-2020-global-digital-overview (dostęp: 15.06.2020).
Edwardes, R. (2016). Igers Become a Part of Local History. Pozyskano z: (dostęp: https:// citybuzz.co.za/65856/igers-become-a-part-of-local-history/ 15.03.2018).
Gonzalez, P. (2018). Featured: Meet @philgonzales. Pozyskano z: (dostęp: http://blog. instagram.com/post/18668039637/featured-meet-philgonzalez 15.03.2018).
IgerBook. (2018). Pozyskano z: https://igerbook.com/ (dostęp: 30.03.2018).
IgersPoland. (2018). Pozyskano z: http://igerspoland.pl/ (dostęp: 19.03.2018).
IgersPoland. (2019). Pozyskano z: http://igerspoland.pl/relacja-festiwal-fotografii-mobilnej-yes-im-mobile-we-wroclawiu-2019/ (dostęp: 1.06.2020).
IgersPoland Blog. (2018). Pozyskano z: (dostęp: http://igerspoland.pl/blog/ 19.03.2018).
IgersSydney. (2018). Pozyskano z: https://www.instagram.com/p/Bgf-355BiEj/?taken-by=igerssydney (dostęp: 26.03.2018).
Instagram Igers. (2018). Pozyskano z: https://www.instagram.com/p/BZ6uJ/ (dostęp: 15.03.2018).
Instagram IgersGdańsk. (2018). Pozyskano z: https://www.instagram.com/p/ SoYBC/ (dostęp: 26.03.2018).
Instagram IgersKraków. (2018). Pozyskano z: https://www.instagram.com/p/ BVDNedyliUz/ (dostęp: 31.03.2018).
Instagram IgersPoland. (2018a). Igerswarsaw. Pozyskano z: (dostęp: https://www. instagram.com/p/rISUXNFFVq/?tagged=igerswarsaw_44 26.03.2018).
Instagram IgersPoland. (2018b). Poland. Polska. Pozyskano z: https://www. instagram.com/p/F3uix/ (dostęp: 19.03.2018).
Instagram Launches. (2010). Pozyskano z: https://instagram-press.com/ blog/2010/10/06/instagram-launches-2/ (dostęp: 19.03.2018).
Instagram Press. (2018). Pozyskano z: https://instagram-press.com/our-story/ (dostęp: 25.03.2018).
Introducing Your Instagram Feed on the Web. (2018). Pozyskano z: http://insta-gram.tumblr.com/post/42363074191/instagramfeed (dostęp: 25.03. 2018).
Jenkins, H. (2007). Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Tłum. M. Bernatowicz i M. Filiciak. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Jenkins, H., Ford, S. i Green, J. (2018). Rozprzestrzenialne media. Tłum. M. Wróblewski. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Manovich, L. (2016). Designing and Living Instagram Photography: Themes, Feeds, Sequences, Branding, Faces, Bodies. Pozyskano z: http://manovich.net/content/04-projects/097-designing-and-living-instagram-photography/instagram_book_part_4.pdf (dostęp: 1.06.2020).
Manovich, L. (2017). Instagram and Contemporary Image. Pozyskano z: http:// manovich.net/index.php/projects/instagram-and-contemporary-image (dostęp: 19.03.2018).
Marciuk, J. (2017). Phil Gonzales w Gdańsku na WWIM13. Pozyskano z: http://igerspoland.pl/phil-gonzalez-w-gdansku-na-wwim13/ (dostęp: 25.03.2018).
Mobile Photo Trip. (2020). Pozyskano z: https://www.facebook.com/pg/ MobilePhotoTrip/about/?ref=page_internal (dostęp: 21.06.2020)
Redi, M., Crockett, D., Manovich, L., Osindero, S. (2016). What Makes Photo Culture Different? Pozyskano z: http://manovich.net/index.php/projects/ what-makes-photo-cultures-different (dostęp: 26.03.2018).
Serafinelli, E. (2017). Analysis of Photo Sharing and Visual Social Relationships: Instagram as a Case Study. Pozyskano z: http://dx.doi.org/10.1080/1754076 3.2016.1258657 (dostęp: 13.02.2017).
Serafinelli, E. (2018). Digital Life on Instagram. New Social Communication of Photography. Bingley: Emerald Publishing Limited.
Stawarz-García, B. (2017). Gloria i sława na Instagramie. Jak budować społeczność igersów? Pozyskano z: (dostęp: http://happycontent.pl/gloria-i-slawa-na-instagramie-jak-budowac-spolecznosc-igersow/#respond 15.03.2018).
Thornton, L.J. (2014). The Photo Is Live at Applifam: An Instagram Community Grapples With How Images Should Be Used. Pozyskano z: http://dx.doi. org/10.1080/15551393.2014.928147 (dostęp: 18.03.2015).
Villi M. (2015). “Hey, I’m here Right Now”: Camera Phone Photographs and Mediated Presence. Pozyskano z: http://dx.doi.org/10.1080/17540763.2014 .968937 (dostęp: 12.08.2015).
Welcome to Instagram. (2018). Pozyskano z: http://instagram.tumblr.com/ post/8755272623/welcome-to-instagram (dostęp: 19.03.2018).
Wieczorek, M. (2016). Instagram Trends sierpień 2016: Moda, igersi i urlopy. Pozyskano z: https://www.sotrender.com/blog/pl/2016/09/instagram-trends-sierpien-2016-moda-igersi-urlopy/ (dostęp: 25.03.2018).
Worldwide InstaMeet. (2011). 24 March 2011. Pozyskano z: http://insta-gram.tumblr.com/post/8756201749/worldwide-instameet-24-march-2011 (dostęp: 25.03.2018).
Copyright (c) 2020 Jesuit University Ignatianum in Krakow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.