Building competitive advantage of Ukrainian entrepreneurs on the Polish market.
Abstract
The aim of this article is to analyze the main sources of competitive ad vantage of enterprises and the motives of their entry or transfer to for eign markets, focusing their attention mainly on Ukrainian entrepre neurs, who in recent years have been doing business in Poland. Based on the conducted surveys and direct interviews in the text, an attempt is made to divide the migration of Ukrainian citizens into individual phases. The article also presents a fragment of research conducted in which the sources of building a competitive advantage of Ukrainian entrepreneurs on the Polish market and issues related to their earlier preparation for starting a business in Poland are discussed.
References
BUDNIKOWSKI A. 2006. Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Warszawa. CIESIELSKI M. (red.). 2009. Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw. Warszawa.
GRANT R.M. 2011. Współczesna analiza strategii, Warszawa: Wolters Kluwer. JARCZEWSKA‑ROMANIUK A. 2004. Przedsiębiorstwa międzynarodowe. Bydgoszcz‑Kraków.
LICHTARSKI J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wrocław 2001. NIEMCZYK J., STAŃCZYK‑HUGIET E., JASIŃSKI B. (red.). 2012. Sieci międzynarodowe, Współczesne wyzwania dla teorii i praktyki zarządzania, Warszawa.
PAYNE A. 1997. Marketing usług, Warszawa.
PIERŚCIONEK Z. 2007. Strategie konkurencji i rozwój przedsiębiorstwa, Warszawa: PWN.
PORTER M.E. 1998. Competitive Strategy. Techniques for analyzing industries and competitors with a new introduction, New York.
PORTER M.E.. 2006. Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konku- rentów, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o.
SHENKAR O., LUO Y. 2004. International Business, New York.
SKALIK J. 2005. Rynkowe i pozarynkowe uwarunkowania wzrostu konkuren- cyjności małych i średnich przedsiębiorstw, Wałbrzych.
STONER J.A.F., WANKEL C. 1997. Kierowanie, Warszawa: PWE.
SZCZEPANKIEWICZ W. 2011. Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchu dostaw, Warszawa.
SZPAK J. 2007. Historia gospodarcza powszechna, Warszawa.
WIKTOR W., OCZKOWSKA R., ŻBIKOWSKA A. 2008. Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, Warszawa.
Copyright (c) 2018 Jesuit University Ignatianum in Krakow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.