Digital storytelling – the art of sharing stories
Abstract
The author analyzes the selected digital narratives, especially biographi- cal (project Humans of New York and the repository of multimedia sto- ries – StoryCenter), asking for their specificity and functions.
References
ABOUJAOUDE Elias. 2012. Wirtualna osobowość naszych czasów. Mroczna strona e-osobowości. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. BURSZTA Wojciech. 2009. Od magicznej mowy do szumów popkultury. Warszawa: Wydawnictwo SWPS.
BRUNER Jerome. 2010. Kultura edukacji. Kraków: Universitas. GRIFFIN Em. 2003. Podstawy komunikacji społecznej. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
JENKINS Henry. 2007. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych me- diów. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
KEEN Andrew. 2007. Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
McNAIR Brian. 2004. Seks, demokratyzacja pożądania i media, czyli kultura obnażania. Warszawa: Muza S.A.
RYAN Marie-Laure. 2004. Will New Media Produce New Narratives?, W Narrative across Media. The Languages of Storytelling, M.-L. Ryan (red.), 336-359. Lincoln: Univeristy of Nebraska Press.
STANTON Brandon. 2016. Ludzie Nowego Jorku: historie. Kraków: Wydaw- nictwo SQN.
TURKLE Sherry. 2013. Samotni razem. Dlaczego oczekujemy więcej od zdoby- czy techniki, a mniej od siebie nawzajem. Kraków: Wydawnictwo Uniwer- sytetu Jagiellońskiego.
WIECZORKIEWICZ Anna. 2013. Czarna kobieta na białym tle. Dyptyk bio- graficzny. Kraków: Universitas.
ZĘTAR Joanna. 2014. Z czego tworzyć remiks? Kilka notatek o źródłach, W Nowe narracje a miasto. Remiksowanie miasta, K. Kryczka-Kowalska, Ł. Kowalski (red.), 28-37. Lublin: Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN”.
Copyright (c) 2017 Jesuit University Ignatianum in Krakow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.