Analiza wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje kultury na przykładzie Teatru Śląskiego w Katowicach

  • Katarzyna Walotek‑Ściańska Akademia Ignatianum w Krakowie
  • Justyna Jochem University of Economics in Katowice
Słowa kluczowe: instytucje kultury, teatr, media społecznościowe, promocja, wizerunek

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie wyników analizy dzia­ łań prowadzonych przez Teatr Śląski w Katowicach w mediach społecznościowych oraz przedstawienie wpływu tych działań na kreo­ wanie wizerunku instytucji. Badaniem zostały objęte serwisy społecz­ nościowe oraz blogi, w których Teatr Śląski oficjalnie prowadzi dzia­ łalność promocyjną.

Biogramy autorów

Katarzyna Walotek‑Ściańska, Akademia Ignatianum w Krakowie

Adjunct at the University Ignatianum in Cracow, Phd. in human sciences, member of Association for Inter­ national Federation Of Journalists (Ifj). Since 2009 she has been con­ sulting and providing advisory services in advertisement, media coo­ peration and building public relations for cultural institutions.

Justyna Jochem, University of Economics in Katowice

Graduate of journalism and social communication at the University of Economics in Katowice, specializing in Design of Visual Communication and Narration. Her current scientific inte­ rests concern marketing and public relations, in particular marketing communication in social media.

Bibliografia

Bachnik K., Szumniak‑Samolej J., Potencjał biznesowy mediów społecznościo- wych, Poltext, Warszawa 2015.

Badania marketingowe. Teoria i praktyka, K. Mazurek‑Łopacińska, Ed. Wy­ dawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.

Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Poltext. Warszawa 2008.

Jaciow M., Stolecka‑Makowska A., Wolny R., E-consumer in Europe – compa- rative analysis of behaviours, Helion, Gliwice 2013.

Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007. Mazurek‑Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.

Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wy­dawnictwo Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.

Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce, R. Borowiecki, Ed. Oficyna Eko­nomiczna, Kraków 2004.

Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.

Walotek‑Ściańska K., Communication of Cultural Institutions in the Era of New Technologies. Academic textbook, VERBUM, Praha 2016.

Walotek‑Ściańska K., Teatry publiczne w województwie śląskim a social media.

Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2015.

Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydaw­ nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.

Wróblewski Ł., Zarządzanie w instytucjach kultury, CeDeWu, Warszawa 2014.

Opublikowane
2018-03-31
Jak cytować
[1]
Walotek‑Ściańska, K. i Jochem, J. 2018. Analiza wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje kultury na przykładzie Teatru Śląskiego w Katowicach. Perspektywy Kultury. 20, 1 (mar. 2018), 9-26.
Dział
Media społecznościowe i instytucje kultury