Analiza wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje kultury na przykładzie Teatru Śląskiego w Katowicach
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie wyników analizy dzia łań prowadzonych przez Teatr Śląski w Katowicach w mediach społecznościowych oraz przedstawienie wpływu tych działań na kreo wanie wizerunku instytucji. Badaniem zostały objęte serwisy społecz nościowe oraz blogi, w których Teatr Śląski oficjalnie prowadzi dzia łalność promocyjną.
Bibliografia
Bachnik K., Szumniak‑Samolej J., Potencjał biznesowy mediów społecznościo- wych, Poltext, Warszawa 2015.
Badania marketingowe. Teoria i praktyka, K. Mazurek‑Łopacińska, Ed. Wy dawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Budzyński W., Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Poltext. Warszawa 2008.
Jaciow M., Stolecka‑Makowska A., Wolny R., E-consumer in Europe – compa- rative analysis of behaviours, Helion, Gliwice 2013.
Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007. Mazurek‑Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008.
Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce, R. Borowiecki, Ed. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Sobocińska M., Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
Walotek‑Ściańska K., Communication of Cultural Institutions in the Era of New Technologies. Academic textbook, VERBUM, Praha 2016.
Walotek‑Ściańska K., Teatry publiczne w województwie śląskim a social media.
Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2015.
Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydaw nictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Wróblewski Ł., Zarządzanie w instytucjach kultury, CeDeWu, Warszawa 2014.
Copyright (c) 2018 Akademia Ignatianum w Krakowie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.