Recenzja Seeber, H.U. (2022). Idylle und Geschichte.
Studien zur Europäischen Idylle von Vergil bis W.H. Auden [Idylla a historia. Studia nad idyllą w Europie od Wergiliusza do W.H. Audena]. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, ISBN: 978-8253-4954-7.
Abstract
Brak.
References
Alpers, P. (1996), What Is Pastoral? Chicago: University of Chicago Press.
Borgmeier, R. (1976). The Dying Shepherd. Die Tradition der englischen Ekloge von Pope bis Wordsworth. Tübingen: Max Niemeyer Verlag.
Böschenstein-Schäfer, R. (1977). Idylle. Stuttgart: Metzler.
Dobakówna, A. (1968). O sielance staropolskiej. Szkic problematyki. Pamiętnik literacki, 59/3, ss. 3-28.
Empson, W. (1974). Some Versions of Pastoral. New York: New Directions Publishing.
Gifford, T. (1999). Pastoral. London and New York: Routledge.
Głowiński, M., Kostkiewiczowa, T. Okopień-Sławińska, A. Sławiński, J. (red.). (2008). Słownik terminów literackich. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Guyer, P., Wood, A. W., Louden, R. B. (red.). (2012). Lectures on Anthropology. Cambridge: Cambridge University Press.
Illbruck, H. (2012). Nostalgia. Origins and Ends of an Unenlightened Disease. Evanston: Northwestern University Press.
James, D., Tew P. (red.). (2009). New Versions of Pastoral. Madison-Teaneck: Fairleigh Dickinson University Press.
Krzewińska, A. (1979). Sielanka staropolska: jej początki, tradycje i główne kierunki rozwoju. Warszawa, Poznań, Toruń: PWN.
Lerner, L. (1972). The Uses of Nostalgia: Studies in Pastoral Poetry, London: Chatto.
Longus. (1989). Daphnis and Chloe. P. Turner (red.). London: Penguin Books.
Łanowski, J. (red.). (2007). Sielanka grecka. Teokryt i mniejsi bukolicy. Z dodatkiem: bukolika grecka w Polsce. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Platt, J. (1967). Sielanki i poezje sielskie Adama Naruszewicza. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Seeber, H. U. (1970). Wandlungen der Form in der literarischen Utopie. Studien zur Entfaltung des utopischen Romans in England. Göppingen: Verlag Alfred Kümmerle.
Seeber, H. U. (red.). (1983). Literarische Utopien von Morus bis zur Gegenwart. Königstein im Taunus: Athenaeum.
Seeber, H. U., Kohl, S., et al. (red.). (1991). Englische Literaturgeschichte. Stuttgart: Metzler.
Seeber, H. U. (2022). Idylle und Geschichte. Studien zur europäischen Idylle von Vergil bis W. H. Auden. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.
Staiger, Emil (red.). (1970). Teokrit: die echten Gedichte. Zurich: Artemis.
Wergiliusz. Bukoliki i georgiki. (2006). Z. Abramowicz (red.). Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Williams, R. [1973] 2016. The Counrty and the City. London: Vintage.
Witkowska, A. (1972). Sławianie, my lubim sielanki. Warszawa: Wydawnictwo PIW.
Wojciechowska, S. (2017). (Re)Visions of the Pastoral in Selected British and American post-Romantic Fiction. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Wojciechowska, S. J. (2021). Pastoralizm wobec wojny w Tęczy oraz Zakochanych kobietach D.H. Lawrence’a. Czytanie literatury. Łodzkie studia literaturoznawcze. 10/2021, ss. 219-232.
Wojciechowska, S. J. (2023). Nost/algia as a Mode of Reflection in the Autobiographical Narratives of Joseph Conrad and Henry James. Lausanne: Peter Lang.
Zoeller, G., Louden. R.B. (red.). (2007). Immanuel Kant. Anthropology, History, and Education. Cambridge: Cambridge University Press.
Copyright (c) 2024 Ignatianum University in Cracow
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.