Apetyt na makdonaldyzację, czyli konsumpcjonizm zajadany hamburgerami

  • Katarzyna Krupicka Akademia Ignatianum w Krakowie

Abstract

Zjawisko makdonadyzacji pojawiło się wraz z gastronomicznym fast foodem i wtargnęło niepostrzeganie w codzienne procesy społeczne. Tematem tym zajął się George Ritzer, który wyjaśnia, na czym polega fenomen i proces makdonadyzacji społecznej.

Globalizacja znacząco przyczyniła się do rozwoju wspomnianego zjawiska, rozprzestrzeniając je i utrwalając. Oprócz zrozumienia aspektów makdonaldyzacji należy wziąć pod rozwagę przyszłość ludzkiej codzienności poddanej temu procesowi oraz jego granice.

Biografia autore

Katarzyna Krupicka, Akademia Ignatianum w Krakowie

Doktorantka Kulturoznawstwa na Akademii Ignatianum w Krakowie o zainteresowaniach badawczych dotyczących szeroko rozumianej kultury współczesnej (m.in. współczesny design, fotografia, nowe media, współczesne problemy socjologiczne i kulturoznawcze).

Pubblicato
2018-07-20
Come citare
[1]
Krupicka, K. 2018. Apetyt na makdonaldyzację, czyli konsumpcjonizm zajadany hamburgerami. Perspektywy Kultury. 22, 3 (lug. 2018), 135-144.
Sezione
Varia