E-literackie architektury Andrzeja Głowackiego. Archetyptura. Estetyka QR kodu
Abstrakt
Autorka dokonuje analizy i interpretacji e‑literackiego projektu An drzeja Głowackiego pt. Archetyptura: Estetyka QR Kodu. Projekt ten, prezentowany w formie wystawy w Galerii Europa – Daleki Wschód przy Muzeum Manggha w Krakowie na przełomie 2015/2016 roku, wpisuje się w większy cykl e‑literacko‑artystyczny, lokujący się w prze strzeni pomiędzy e‑literaturą a artystyczną instalacją.
Bibliografia
BODZIOCH‑BRYŁA B. 2015. From an E-narrative Poem towards an Inte- ractive Work of Art. Media Convergence Illustrated with DOWN by Zenon Fajfer and The Surprising Spiral by Ken Feingold, przeł. D. Ślęzak [in:] On-line/ Off-line. Between Text and Experience Writing as a Lifestyle, eds.
P. Gärdenfors, W. Powers, J. Płuciennik, M. Wróblewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, pp. 371‑400.
BODZIOCH‑BRYŁA B. 2012. Od e-poematu do interaktywnego dzieła sztuki. Konwergencja mediów na przykładzie SPOD Zenona Fajfera i The Surprising Spiral Kena Feingolda, „Zagadnienia Rodzajów Literackich”, t. LV, fasc. 2 (110), pp. 249‑285.
BODZIOCH‑BRYŁA B. 2014. Poezja interaktywna czy dzieło sztuki? Pomię- dzy tekstem literackim a przestrzenią muzealno-galeryjną, czyli o wierszach „czytanych ciałem” [in] B. Bodzioch‑Bryła, G. Pietruszewska‑Kobiela,
A. Regiewicz, Literatura – nowe media. Homo irretitus w kulturze litera- ckiej XX i XXI wieku, Wyd. Akademii Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa, pp. 296‑320.
Co chciał ukryć Malewicz pod „Czarnym kwadratem”? Eksperci znaleźli dwa obrazy, http://wyborcza.pl/1,75477,19181271,co‑chcial‑ukryc‑malewicz‑pod‑czarnym‑kwadratem‑eksperci‑znalezli.html
Dwie kompozycje ukryte pod „Czarnym kwadratem” Malewicza, http:// rynekisztuka.pl/2015/11/18/dwie‑kompozycje‑ukryte‑pod‑czarnym‑kwadratem‑malewicza/ [accessed: 28.01.2016].
A conversation between Piotr Marecki and Aya Karpińska, Ha!art 2014, nr 41, pp. 75‑76.
WŁODARCZYK J.A. 2007. Literacki słownik architektury. Wybór subiektywny, Katowice, p. 201.
Copyright (c) 2018 Akademia Ignatianum w Krakowie
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor, zgłaszając swój artykuł, wyraża zgodę na korzystanie przez Wydawnictwo Uniwersystet Ignatianum z utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym.
Wydawca zobowiązuje się szanować osobiste prawa autorskie do utworu.