O czasopiśmie
Zakres tematyczny kwartalnika "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" obejmuje szeroko rozumianą problematykę związaną z wczesną opieką i edukacją małego dziecka, edukacją wczesnoszkolną, kształceniem przyszłych nauczycieli, historią wychowania dziecka w ujęciu interdyscyplinarnym. Celem kwartalnika jest upowszechnianie wyników badań naukowych prowadzonych w Polsce i w Europie w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Czasopismo współpracuje z ośrodkami naukowymi w kraju i za granicą w celu podniesienia prestiżu i większego umiędzynarodowienia.
W kwartalniku "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" publikowane są artykuły naukowe w dwóch działach:
1. Artykuły tematyczne - Thematic Articles
2. Varia
Czasopismo w dziale - Artykuły tematyczne - Thematic Articles publikuje teksty przeglądowe (teoretyczne) oraz empiryczne.
W dziale Varia publikujemy teksty poruszające inne, ale istotne zagadnienia związane z teorią i praktyką edukacji dzieci.
Na łamach czasopisma umożliwiamy upowszechnianie wyników badań prowadzonych przez młodych naukowców (i nie tylko).
Przyjmujemy również recenzje naukowe i sprawozdania z konferecji do kolejnych działów: Recenzje i Sprawozdania z konferencji
***
Harmonogram publikacji
Vol. 16, 2021/1, No.59
Literatura i sztuka w elementarnej edukacji współczesnego dziecka
Termin nadsyłania tekstów: 30.11.2020
Vol. 16, 2021/2, No.60
Systemy kształcenia nauczycieli edukacji elementarnej w Europie
Termin nadsyłania tekstów: 31.01.2021
Vol. 16, 2021/3, No.61
Math and Science in Preschool Education
Papers submission deadline: 30.04.2021 (teksty przyjmujemy tylko w języku angielskim)
Vol. 16, 2021/3, No.62
Kulturowe wzorce osobowe jako modele wychowania współczesnego dziecka
Paper submission deadline: 31.08.2021
***
Impact Factor
Czasopismo Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce uzyskało Impact Factor 0.19