Edukacja Elementarna w Teori i Praktyce

Ogłoszenia

Call for Papers: EETP Vol. 19, No 3(74): Literature and music in children's education

2023-11-22

We invite you to submit articles on the theme "Literature and music in children's education" (only articles in English will be accepted for this issue). We are proud to inform that the Guest Thematic Editor for this issue is Thu Ngo, Ph. D. from The University of New South Wales, Sydney.

Website: https://research.unsw.edu.au/people/dr-thu-ngo

Start of call for articles: 2024-01-01
Submissions' deadline: 2024-03-20

Przeczytaj więcej na temat Call for Papers: EETP Vol. 19, No 3(74): Literature and music in children's education

Aktualny numer

Tom 18 Nr 4 (71) (2023): Ikonoteksty wobec współczesnych kryzysów społecznych

Pojęcie kryzysu oznacza trudną, często długotrwałą, trudną, dramatyczną sytuację, która niesie za sobą odczuwanie nasilającego się niepokoju przeobrażającego się w lęk, zagrożenie. Utrzymywane głównie w przestrzeni medialnej pojawianie się śmiertelnych konsekwencji kryzysów wojennych, ekologicznych w różnych miejscach świata dalszego i bliższego to codzienność współczesnych dzieci. Najchętniej uchronilibyśmy je przed wszelkim pojawiającym się złem w alternatywnej fikcji, schowali, przeczekali. Tak się jednak nie da, jeśli chcemy traktować dzieci poważnie. W sferze współczesnej kultury dla dzieci od lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku funkcjonują książki obrazkowe i inne ikonoteksty, będące niezwykle idiosynkratycznym gatunkiem sztuki, który za cel stawia sobie uwrażliwienie już najmłodszych odbiorców na kwestie szeroko rozumianych współczesnych kryzysów i nowych wyzwań, z którymi mierzy się nasz świat. Ich dobrodziejstwo pozwala na rozumienie otaczającego świata, zanurzenie w nim, niekiedy także zaangażowanie w możliwą zmianę jego warunków.

Opublikowane: 2023-12-27

Pełny numer

Introduction

Wyświetl wszystkie numery

Kwartalnik "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" podejmuje istotne zagadnienia dotyczące procesu edukacyjnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Czasopismo znajduje się w bazach: DOAJ, Erih Plus, BazHum, CEEOL, CEJHS, Index Copernicus, Pol-index, Biblioteka Narodowa oraz na ministerialnej czasopism punktowanych.

Punktacja czasopisma Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce na listach ministerialnych: 2022  - 70 punktów, 2023 - 100 punktów, 2024 - 70 punktów

Tematy kolejnych numerów znajdują się w zakładce aktualności https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/announcement