Bibliografia - twórcza aktywność dziecka

  • Anna Płusa

Bibliografia

Aktywność twórcza dzieci i młodzieży, (Red.) S. Popek, Warszawa 1988.

Banach Cz., Szkoła naszych oczekiwań i marzeń, potrzeb, projekcji i działań od A do Ż, Poznań 2005.

Bieluga K., Nauczycielskie rozpoznawanie cech inteligencji i myślenia twórczego, Kraków 2003.

Brudnik E., Moszyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń – Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000.

Czelakowska D., Twórczość a kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 1996.

De Bono E., Naucz się myśleć kreatywnie, Warszawa 1999.

Dewey J., Jak myślimy, Warszawa 1957.

Dydaktyka twórczości, (Red.) K. J. Szmidt, Kraków 2005.

Dziecko w świecie sztuki. Świat sztuki dziecka, (Red.) B. Dymara, Kraków 1996.

Eby J. W., Smutny J. F., Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży, Warszawa 1998.

Fisher R., Uczymy jak myśleć, Warszawa 1999.

Gloton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, wyd. II, Warszawa 1985.

Greene J., Lewis D., Kim możesz być?, Otwock 1992.

Hornowski B., Rozwój inteligencji i uzdolnień specjalnych, Warszawa 1978.

Hurlock E., Rozwój dziecka, Warszawa 1985.

Kłosińska T., Droga do twórczości. Wdrażanie technik C. Freineta, Kraków 2000.

Kreatywność w edukacji elementarnej, (Red.) W. Szlufik, E. Piwowarska, Częstochowa 2005.

Landau E., Twoje dziecko jest zdolne, Warszawa 2003.

Lewowicki T., Przemiany oświaty, Warszawa 1997.

Lowenfeld V., Lambert W., Brittain B., Twórczość a rozwój umysłowy dziecka, Warszawa 1977.

Magda M., Kształtowanie wrażliwości moralnej uczniów edukacji wczesnoszkolnej, Toruń 2000.

Malica M., Uroki i trudy twórczego życia, Warszawa 1982.

Muszyński H., Zarys teorii wychowania, Warszawa 1976.

Nalaskowski A., Społeczne uwarunkowania twórczego rozwoju jednostki, Toruń 1989.

Nęcka E., Trening twórczości. Podręcznik dla psychologów, pedagogów i nauczycieli, wyd. III, Kraków 1998.

Nęcka E., Twórcze rozwiązywanie problemów, Kraków 1994.

Nęcka E., Proces twórczy i jego ograniczenia, Kraków 1999.

Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, (Red.) K. J. Szmidt, K. T. Piotrowski, Kraków 2005.

Pachociński R., Podstawy kształcenia wyższych umiejętności poznawczych w nowoczesnej szkole, Warszawa 1998.

Panek W., Zachowanie się szczególnie zdolnych uczniów w sytuacjach szkolnych, Białystok 1977.

Perrott E., Efektywne nauczanie, Warszawa 1995.

Pietrasiński Z., Myślenie twórcze, Warszawa 1969.

Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, Warszawa 1996.

Puślecki W., Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów, Kraków 1999.

Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych, (Red.) J. Kujawiński, Warszawa 1990.

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Poradnik dla wychowawców i nauczycieli, (Red.) B. Dyrda, Kraków 2004.

Różnica, tożsamość, edukacja, (Red.) T. Szkudlarek, Kraków 1995.

Schmidt K. J., Pedagogika twórczości, Kraków 2005.

Schmidt K. J., Program edukacyjny „Żywioły”, Warszawa 1998.

Schmidt K. J., Szkice do pedagogiki twórczości, Kraków 2001.

Schmidt K. J., Modrzejewska-Świgulska M., Psychopedagogika działań twórczych, Kraków 2005.

Schulz R., Antropologiczne podstawy wychowania, Warszawa 1996.

Schulz R., Studia z innowatyki pedagogicznej, Toruń 1996.

Słobodzian Z., Twórcza praca dziecka, Warszawa 1961.

Strzałecki A., Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Warszawa 1969.

Stymulatory rozwoju aktywności i osobowości twórczej, (Red.) J. Niebrzydowski, Łódź 1995.

Szempruch J., Nauczyciel w zmieniającej się szkole, Rzeszów 2001.

Szczepańska M., Edukacja kulturalna dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2000.

Twórczość – wyzwanie XXI wieku, (Red.) E. Dombrowska, A. Niedźwiedzka, Kraków 2003.

Tyszkowa M., Aktywność i działalność dzieci i młodzieży, Warszawa 1990.

Warsztaty edukacji twórczej, (Red.) E. Olinkiewicz, E. Repsch, Wrocław 2001.

Zborowski J., Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, Warszawa 1986.

Żuk T., Uzdolnienia twórcze a osobowość, Poznań 1986.

Abramczyk J., Czy mamy system opieki dla uczniów szczególnie uzdolnionych?, „Nowa Szkoła” 2003, nr 5, s. 18–23.

Bąbka J; Aktywność i współpraca dzieci, „Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 2, s. 15–21.

Bieluga K., Uzdolnienia twórcze i ich rozpoznawanie, „Życie Szkoły” 2001, nr 3, s. 136–142.

Bilewicz-Kuźnia B., Pobudzanie dyspozycji twórczych dzieci, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 455–460.

Bujanowska D., Tomczuk-Zając J., Rola nauczyciela w organizowaniu twórczej aktywności uczniów, „Forum Edukacyjne” 2002, nr 2, s. 15–17.

Chrobot K., Uczymy aktywnie, „Lider” 2001, nr 2, s. 16–18.

Cyrulik P., Twórczość plastyczna w katechezie, „Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 1, s. 40–43.

Czarnecki K. M., Twórczy rozwój człowieka, „Nauczyciel i Szkoła” 2000, nr 1/2, s. 9–14.

Czelakowska D., Kształtowanie postawy twórczej, „Życie Szkoły” 2002, nr 4, s. 402–406.

Czelakowska D., O kreatywności uczniów, „Życie Szkoły” 2002, nr 7, s. 530–534.

Dobosz M., W trosce o kształtowanie postawy dziecka, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 2, s. 86–89.

Dobrołowicz W., Każdy może być twórcą, „Głos Nauczycielski” 2000, nr 1–2.

Dzik J., Przedszkole a twórczy rozwój dziecka, „Wychowanie na co Dzień” 2003, nr 3, (wkładka metodyczna XI).

BIBLIOGRAFIA

Ernest K., Wyzwalanie aktywności u dzieci, „Edukacja i Dialog” 1999, nr 6, s. 45–48.

Góral L., Aktywizacja uczniów w ramach edukacji przyrodniczo-ekologicznej w klasach nauczania zintegrowanego, „Wychowanie na co Dzień” 2005, nr 1–2, (wkładka metodyczna – VII).

Henzel M., Twórczość a rozwój dziecka, „Wychowanie na co Dzień” 2000, nr 6, dodatek, s. 1-3.

Hłobił A., Czy szkoła uczy twórczego myślenia?, „Nowa Szkoła” 2004, nr 9, s. 30–32.

Hłobił A., Kształtowanie zdolności twórczych w procesie kształcenia, „Wychowanie na co Dzień” 2005, nr 7–8, s. 19–21.

Hoffman-Lipska E., Rozwijanie zdolności muzycznych dzieci (cz. I), „Wychowanie w Przed-szkolu” 2006, nr 3, s. 12–20.

Jasica D., Rozwój twórczości plastycznej dzieci. „Wychowanie w Przedszkolu” 1998, nr 4, s. 261–265.

Kapica G., Zabawa zwiastunem kreatywności, „Życie Szkoły” 2003, nr 4, s. 195–202.

Kielar-Turska M., O dziecięcej wyobraźni, „Wychowanie w Przedszkolu” 2005, nr 9, s. 4–12.

Kłosińska T., Lektura źródłem kreatywnej działalności uczniów, „Życie Szkoły” 2003, nr 3, s. 131–138.

Kłopotowska K., Rozwijanie twórczej aktywności dziecka do zajęć pozalekcyjnych, „Grupa i Zabawa” 2000, nr 3, s. 40–43.

Kubicka D., Kręte ścieżki twórczej myśli, „Charaktery” 2000, nr 3.

Kubicka D., Kontrowersje wokół pomiaru twórczości u dzieci, „Psychologia Wychowawcza” 2000, nr 2, 3.

Kubicka D., O trenowaniu twórczości, „Nowa Polszczyzna” 2000, nr 1, s. 49–52.

Kuszak K., Dziecko samodzielnym kreatorem świata zabawy, „Wychowanie na co Dzień” 2005, nr 3, s. 8–11.

Kuszak K., Formy przejawiania samodzielności przez dzieci przedszkolne, „Wychowanie na co Dzień” 2005 nr 12, s. 7–10.

Lachiewicz E., Rozwijam aktywność twórczą, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2001, nr 9, s. 33–35.

Lewińska J., Kształtowanie postawy twórczej. Zabawy językowe, „Życie Szkoły” 2006, nr 2, s. 36–41.

Limont W., Rozwijamy wyobraźnię twórczą, „Carpe Diem” 1998, nr 2.

Limont W., Zdolności twórcze dzieci w wieku przedszkolnym, „Wychowanie w Przedszkolu” 2002, nr 8, s. 451–454.

Lubomirska K., Zabawa i jej znaczenie dla rozwoju dziecka w poglądach Lwa Wygotskiego, „Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 3, s. 4–8.

Maciejewska J., Durda M., Samodzielność uczniów, „Nowa Szkoła” 2005, nr 3, s. 13–17.

Majcherska B., Aktywność plastyczna sześciolatków, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 467–479.

Marchwicka E., Myślenie twórcze jako cel współczesnej edukacji, „Nowa Szkoła” 1998, nr 9, s. 4–11.

Marek E., Jak nauczyciele rozwijają twórczą aktywność uczniów. Relacja z konkursu, „Życie Szkoły” 2004, nr 9, s. 625–631.

Michalski J., Twórczość dzieci, „Nowa Szkoła” 2003, nr 1, s. 37–38.

Modrzejewska-Świgulska M., Czy istnieje twórczość bez dzieł?, „Życie Szkoły” 2006, nr 2, s. 9–12.

Motyl D., Twórcza aktywność dzieci, „Życie Szkoły” 1997, nr 9, s. 524–528.

Nalaskowski S; Aktywność uczniów-wychowanków w procesie uczenia się i wychowania, „Wychowanie na co Dzień” 2004, nr 3, s. 15–19.

Nęcka E., Edukacja dla twórczości, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 451–455.

Noga E., Wasilak A., Proces twórczy w pedagogice i wychowaniu, „Grupa i Zabawa” 2002, nr 3–4, s. 30–32.

Olszyńska M., Aktywność i aktywizacja uczniów, „Nowe w Szkole” 2002, nr 7, s. 18.

Pankow K., Twórczość i jej wymiary, „Dyrektor Szkoły” 2001, nr 6, s. 18–19.

Parczewska T., W jaki sposób zachęcać uczniów do aktywności twórczej, „Życie Szkoły” 1998, nr 9, s. 521–522.

Piotrowska M., Radość tworzenia – Lekcje twórczości w nauczaniu początkowym, „Życie Szkoły” 1998, nr 8, s. 478–480.

Potoczek G., Twórczy rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym, „Życie Szkoły” 2002, nr 9, s. 478–480.

Pydyniak K., Aktywność dzieci i rodziców, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 5, s. 304–305.

Rudnicka M., Wawrzyniak E., Dzień twórczej aktywności, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 478–479.

Sieradzka A., Aktywizowanie uczniów na lekcjach w klasie I i III gimnazjum, „Nowa Szkoła” 2004, nr 9, s. 27–30.

Skorecka L., Odwaga bycia kreatywnym, „Życie Szkoły” 2006, nr 2, s. 12–15.

Sobczak-Siuta M., Wykorzystanie aktywności twórczej w rozwijaniu zdolności i zainteresowań dzieci, „Życie Szkoły” 1999, nr 1, s. 67–69.

Sporniak J., Uczniowie uzdolnieni, „Życie Szkoły” 2003, nr 4, s. 202–206.

Stawinoga R., Aktywność twórcza we współczesnej edukacji, „Nowa Szkoła” 2002, nr 3.

Stawinoga R., Istota i mechanizmy aktywności twórczej, „Życie Szkoły” 2001, nr 2, s. 73–80.

Strychowska-Gać., Lekcja twórczej krytyki i motywowania uczniów, „Nowa Szkoła” 2005, nr 2, s. 45–50.

Synak E., Radość tworzenia, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 471–472.

Szafrańska A., W trosce o samodzielność i aktywność dzieci, „Wychowanie w Przedszkolu” 2001, nr 8, s. 488–491.

Szal A., Zabawy twórcze, „Życie Szkoły” 2004, nr 9, s. 613–625.

Szmidt K., Lekcja twórczości, „Charaktery” 2000, nr 3, s. 44.

Szuścik U., Twórczość plastyczna dziecka, „Życie Szkoły” 2005, nr 3, s. 9–13.

(Red.) M. Cackowska., Sytuacja szkolna uczniów klas początkowych 1976–1990, Lublin 1991, s. 193.

Trojanowicz-Kasprzak M., Lachnowicz R., Uczynić je aktywnymi, „Wychowanie w Przedszkolu” 1998, nr 7, s. 520–527.

Trzos P., Dziecko twórcą, odbiorcą, krytykiem, „Życie Szkoły” 2006, nr 2, s. 4–9.

Trzos P., Przegląd dziecięcej twórczości artystycznej, „Życie Szkoły” 2005, nr 3, s. 53–56, nr 9, s. 4–12.

Wielgosz E., Jak rozwijać aktywność uczniów klas I–III?, „Życie Szkoły” 2002, nr 7, s. 392–394.

Witkowska M., Drogi kształcenia postaw twórczych przedszkolaków, „Wychowanie na co Dzień” 2003, nr 4–5, s. 16–18.

Zimnoch E., Bałyszko A, Rozwijanie aktywności muzycznej i ruchowej. W krainie zabawek. Na wiosennej łące, "Wychowanie w Przedszkolu” 2006, nr 3, s. 33–37

Opublikowane
2016-07-08
Jak cytować
Płusa, A. (2016). Bibliografia - twórcza aktywność dziecka. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 1(1), 83-86. Pobrano z https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/408

Inne teksty tego samego autora