Praca z czytanką w klasach I-III
Abstrakt
W niniejszym artykule przedstawiono formy pracy z czytanką w klasach I-III. Zaprezentowano cele, zadania oraz etapy opracowania czytanek. Istotne znaczenie w przekazywaniu wiadomości uczniom klas I-III z zakresu edukacji polonistycznej mają również dokładnie ujęte analizujące i syntezujące sposoby omawiania czytanek.Bibliografia
Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2010.
Frycie S., Ziółkowska E., Kształcenie literackie w okresie wczesnoszkolnym, Warszawa 1996.
Grabowska G., Nauczanie języka polskiego w niższych klasach szkoły podstawowej, Słupsk 1989.
Jakowicka M., Praca z tekstem literackim w klasach początkowych, „Zbiorcza Szkoła Gminna” 1981, nr 5.
Jakubowicz A., Czytanie w początkowych latach edukacji, Bydgoszcz 1999.
Kulpa J., Nauczanie języka polskiego w klasach I-IV, Kraków 1974.
Mrożkiewicz J., Nauczanie języka polskiego w klasach I-III szkoły ogólnokształcącej, Kielce 1981.
Pisula Cz., Lekcje z tekstem literackim w klasach I-III, „Życie Szkoły” 1987, nr 7/8.
Sokołowski S., Jeszcze o czytaniu ze zrozumieniem, „Życie Szkoły” 2004, nr 3.
Szczepańska M., Praca z tekstem literackim w klasach I-III, „Życie Szkoły” 1987, nr 4.
Zborowski J., Początkowa nauka czytania, Warszawa 1959.
Copyright (c) 2016 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: