Praca z czytanką w klasach I-III

  • Monika Krajcovicova Katedra Pedagogiki Przedszkolnej, Wczesnoszkolnej i Psychologii, Uniwersytet w Preszovie
Słowa kluczowe: czytanka, forma pracy, czytanie, analiza, synteza

Abstrakt

W niniejszym artykule przedstawiono formy pracy z czytanką w klasach I-III. Zaprezentowano cele, zadania oraz etapy opracowania czytanek. Istotne znaczenie w przekazywaniu wiadomości uczniom klas I-III z zakresu edukacji polonistycznej mają również dokładnie ujęte analizujące i syntezujące sposoby omawiania czytanek.

Bibliografia

Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2010.

Frycie S., Ziółkowska E., Kształcenie literackie w okresie wczesnoszkolnym, Warszawa 1996.

Grabowska G., Nauczanie języka polskiego w niższych klasach szkoły podstawowej, Słupsk 1989.

Jakowicka M., Praca z tekstem literackim w klasach początkowych, „Zbiorcza Szkoła Gminna” 1981, nr 5.

Jakubowicz A., Czytanie w początkowych latach edukacji, Bydgoszcz 1999.

Kulpa J., Nauczanie języka polskiego w klasach I-IV, Kraków 1974.

Mrożkiewicz J., Nauczanie języka polskiego w klasach I-III szkoły ogólnokształcącej, Kielce 1981.

Pisula Cz., Lekcje z tekstem literackim w klasach I-III, „Życie Szkoły” 1987, nr 7/8.

Sokołowski S., Jeszcze o czytaniu ze zrozumieniem, „Życie Szkoły” 2004, nr 3.

Szczepańska M., Praca z tekstem literackim w klasach I-III, „Życie Szkoły” 1987, nr 4.

Zborowski J., Początkowa nauka czytania, Warszawa 1959.

Opublikowane
2016-07-08
Jak cytować
Krajcovicova, M. (2016). Praca z czytanką w klasach I-III. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, (23/1), 26-38. Pobrano z https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/369