Dziecko w świecie kultury masowej. Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie oraz jej filii
Bibliografia
Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży / Jacek Pyżalski. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2011.
Burze mózgów : dzieci i komputery / Seymour Papert ; z ang. tł. Tadeusz Tymosz. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1996.
Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska ; [tł. abstraktów Beata Buksińska]. – Warszawa : Wydaw. Akademickie Żak, 2009
Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska ; [tł. abstraktów Beata Buksińska]. – Warszawa : Wydaw. Akademickie Żak, 2009
Dydaktyka mediów / Friedrich W. Kron, Alivisos Sofos ; przekł. Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008
Dzieci a mass media : materiały z ogólnopolskiego seminarium Zielona Góra, 22–23 października 1998 r. / [red. Jadwiga Chruścińska, Ewa Kubisz] ; Centrum Ustawicznego Kształcenia Bibliotekarzy. – Warszawa : Centrum Ustawicznego Kształcenia Bibliotekarzy, 1999
Dzieciństwo w opresji : pomiędzy przemysłem kulturowym a technokratycznymi reformami szkolnictwa / Christian Rittelmeyer ; z wykorzystaniem tłumaczenia Andrzeja Murzyna z jęz. niem. przeł. Barbara Kowalewska. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2009
Dziecko w sieci / Bartosz Danowski, Alicja Krupińska. – Gliwice : Wydaw. HELION, cop. 2007. – 159, [2] s. : fot., rys. ; 21 cm
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji / red. Małgorzata Bogunia-Borowska. – Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2006
Dziecko w świecie obrazów / Serge Tisseron ; pytania zadaje Brigitte Canuel ; przeł. Elżbieta Burakowska. – Warszawa : Instytut Wydaw. Pax, 2006
Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji / Stanisław Juszczyk, Irena Polewczyk. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2007
Edukacja czytelnicza i medialna : poradnik dla nauczycieli bibliotekarzy / Wiesława Papierska, Barbara Tomkiewicz. – Warszawa : Agencja Sukurs, 2000
Edukacja i kultura popularna / Witold Jakubowski. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2001
Edukacja medialna / Janusz Gajda, Stanisław Juszczyk, Bronisław Sięmieniecki, Kazimierz Wenta. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2006
Edukacja medialna : nowa generacja pytań i obszarów badawczych / [red. nauk. Marek Sokołowski]. – Olsztyn : Oficyna Wydaw. Kastalia, 2004
Edukacja medialna : scenariusze zajęć / Ewa Grzesiak, Renata Janicka-Szyszko, Magdalena Steblecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005
Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym / red. Stanisław Juszczyk. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2002
Edukacja w świecie kultury popularnej / Witold Jakubowski. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2006
Edukacyjne konteksty kultury popularnej / red. Witold Jakubowski, Edyta Zierkiewicz. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2002
Film, telewizja i komputery w edukacji humanistycznej : o audiowizualnych tekstach kultury / Bogumiła Fiołek-Lubczyńska. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2004
Gry komputerowe, Internet i telewizja : co robić, gdy nasze dzieci są nimi zafascynowane? / Nessia Laniado, Gianfilippo Pietra ; przekł. Jacek Partyka. – Kraków : Wydaw. eSPe, 2006.
Internet a dzieci : uzależnienia i inne niebezpieczeństwa / Parry Aftab ; przeł. Barbara Nicewicz. – Warszawa : Prószyński i S-ka, 2003.
Internet jako nowe dobro wspólne / Justyna Hofmokl. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009. – (Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych : język, edukacja, semiotyka : monografia / red. nauk. Mirosław Filiciak, Grzegorz Ptaszek. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
Kultura masowa : krytyka i obrona / Antonina Kłoskowska. – Wyd.4, 1 dodruk. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – (Biblioteka Socjologiczna)
Kultura i język mediów / red. Maciej Tanaś ; [Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP]. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls ; Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2007
Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu / Tomasz Goban-Klas. – Wyd. 2, (1 dodruk). – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005
Media w edukacji / Janusz Gajda ; [Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie]. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2005
Media w Europie / Kevin Wiliams ; tł. Anna Piwnicka. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2008
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. MIKOM, 2002
Multimedia w edukacji historycznej i społecznej / red. nauk. Janusz Rulka, Barbara Tarnowska. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
Pedagogika a środki informatyczne i media / red. Maciej Tanaś ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls ; Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2004
Pedagogika mass mediów / Adam Lepa. – Wyd. 2, poszerz.. – Łódź : Archidiecezjalne Wydaw. Łódzkie, 2000
Pedagogika medialna : podręcznik akademicki / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2007
Przyjaciele w internecie / Anna Słysz, Beata Arcimowicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009. – 166 s. : il. ; 21 cm. – (Media i Rozwój Dziecka)
Psychologia mediów / Peter Winterhoff-Spurk ; przeł. Piotr Włodyga. – Kraków : Wydaw. WAM, 2007
Uzależnienie od komputera i Internetu u dzieci i młodzieży / Paulina Chocholska, Małgorzata Osipczuk. – Warszawa : Hachette Polska, cop. 2009. – (Moje Dziecko)
Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna / red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2004
Zabawy gazetami czyli rozwijanie kompetencji medialnej dzieci i młodzieży / Irene Flemming ; [przekł z niem. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : Wydaw. JEDNOŚĆ, 2002
A może po prostu wyłączyć... czyli dziecko i świat mediów – kilka refleksji na temat obecności telewizji i komputera w życiu dziecka / Iwona Duda // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 7/8, s. 7–8
Agresywność młodzieży a jej preferencje dotyczące programów telewizyjnych / Wiesław Sikorski // Psychologia Wychowawcza. – 1998, nr 3, s. 231–238
Alfabetyzacja w nowym tysiącleciu / Rune Petterson ; tł. Józef Pielachowski // Edukacja Medialna. – 2000, nr 3, s. 24–28
Barbie – postmodernistyczny wymiar kultury / Sebastian Taboł // Kultura i Edukacja. – 2005, nr 1, s. 22–31
Baśniowość w kulturze popularnej jako wyzwanie edukacyjne? / Izabela Symonowicz-Jabłońska // Kultura i Edukacja. – 2005, nr 4, s. 84–90
Baśń filmowa jako pomost pomiędzy tradycją kultury a współczesną kulturą medialną / Ewelina Konieczna // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 22–28
Bezpieczny internet / Magda Wójcik // Remedium. – 2006, nr 10, s. 20
Cybermedia – pozytywne implikacje dla rozwoju dziecka / Marta Komorowska // Remedium. – 2009, nr 5, s. 6–7
Cyberprzemoc / Łukasz Wojtasik // Remedium. – 2008, nr 2, s. 4–5
Czy internet jest bezpieczny dla dziecka? / Agata Grabowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 1, s. 38–43
Dojrzewanie w kulturze mediów / Justyna Strykowska // Edukacja Medialna. – 1997, nr 4, s. 17–20
Dzieci w sieci / Łukasz Wojtasik // Remedium. – 2007, nr 8, s. 10–11
Edukacyjno-kulturalne możliwości mass mediów a szkoła / Mirosława Wawrzak- Chodaczek // Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 34–37
Gazety i czasopisma jako mass media / Alina Borowska // Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 49–50
Globalizacja w świecie mediów wizualnych / Mariusz Dróżdż // Pedagogika Społeczna. – 2003, nr 2, s. 75–87
Goniąc nowoczesność : multimedia w wychowaniu muzycznym / Zdzisław Kurkowski // Edukacja Medialna. – 1999, nr 2, s. 45–50
Internet a prawna ochrona dziecka / Mirosław Kaczmarek // Remedium. – 2006, nr 7–8, s. 34–35
Internet jako źródło zagrożeń dla dziecka w wieku 13 lat w świetle badań własnych / Agata Grabowska // Lider. – 2010, nr 3, s. 21–24
Internet w procesach formowania tożsamości / Aleksandra Pilarska // Remedium. – 2010, nr 7/8, s. 60–62
Jestem cybertatą / Jakub Śpiewak; rozm. przepr. Beata Igielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 48–50
Komputer jako pomoc dydaktyczna / Henryk Kraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 14–16
Komputerowa technologia w edukacji / Bożena Wszeborowska-Lipińska // Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 1, s. 44–50
Kształcenie multimedialne w pracy szkoły / Wacław Strykowski // Edukacja Medialna. – 1997, nr 3, s. 4–8
Kształcenie wczesnoszkolne wobec oferty multimedialnych programów edukacyjnych / Tatiana Kłosińska, Stanisława Włoch // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 23–28
Kultura masowa w obliczu rzeczywistości multimedialnej / Iwona Łagodzińska- Miller // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 6, s. 3–6
Kultura popularna : w poszukiwaniu nadziei / Waldemar Kuligowski // Polonistyka. – 2004, nr 7, s. 11–16
Media a świat wartości nauczycielek przedszkoli / Krystyna Żuchelkowska, Maria Gładyszewska // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 12, s. 11–15
Media i edukacja / Wacław Strykowski // Edukacja Medialna. – 1996, nr 1, s. 4–8
Medioholizm – problem przyszłości czy teraźniejszość? / Rafał Olczak // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 10/11, s. 9–12
Nauki z białą brodą / Hubert Czemierowski // Charaktery. – 2006, nr 12, s. 30–32
Niebezpieczeństwa Sieci / Małgorzata Kordoń // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 55–64
Non–stop–pop : Różewicz i kultura masowa / Marcin Rychlewski // Polonistyka. – 2005, nr 5, s. 11–17
Nowe oblicza patologii w wychowaniu : deprecjacyjna funkcja mediów / Agnieszka Pawlak // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 12, s. 3–8
Oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży / Maria Braun-Gałkowska // Edukacja Medialna. – 2003, nr 3, s. 14–20
Oddziaływanie mediów na sferę emocjonalną dzieci i młodzieży / Katarzyna Szorc // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 3, s. 12–14
Podwójne oblicze mediów – "podstępne" wyzwanie telewizji / Marta Wrońska // Edukacja Medialna. – 1999, nr 1, s. 11–15
Postawy dzieci wobec mediów / Ilona Nowakowska-Buryła // Edukacja Medialna. – 2003, nr 1, s. 31–34
Pozytywna strona mediów / Joanna Łaszczyk // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 1, s. 22–24
Profilaktyka nałogu komputerowo-sieciowego / Małgorzata Przybysz-Zaremba // Forum Oświatowe. – 2006, t. 2, s. 97–103
Realne zagrożenia wirtualnych relacji dziecko – media elektroniczne / Marta Kondracka // Nowa Szkoła. – 2008, nr 2, s. 40–46
Rola multimediów w edukacji XXI wieku / Sławomir Koziej // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 31–36
Rozwój komputeryzacji nowym zagrożeniem dla młodego pokolenia / Elżbieta Łuczak, Małgorzata Przybysz // Auxilium Sociale. – 2002, nr 3/4, s. 43–50
Środki medialne w opinii dzieci i ich rodziców / Iwona B. Bukrejewska // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 4/5, s. 11–16
Świat mediów a edukacja / Halina Rotkiewicz // Ruch Pedagogiczny. – 1998, nr 3/4, s. 33–44
Technologia informacyjna a edukacja medialna / Maciej M. Sysło // Edukacja Medialna. – 1998, nr 1, s. 19–27
Technologia informacyjna w procesie edukacji : szanse i zagrożenia / Grażyna Cęcelek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 1, s. 31–38
Uczeń bezpieczny w sieci / oprac. JAC // Remedium. – 2009, nr 5, s. 26–27
W przeddzień cywilizacyjnego elektrowstrząsu : symptomy zmiany / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 6, s. 13–25
Wagner // Auxilium Sociale. – 2001, nr 2, s. 45–51
Wolny rynek mediów a wychowanie / Julian Radziewicz // Nowa Szkoła. – 2006, nr 1, s. 13–14
Wychowanie komunikacyjne w formie multimedialnej zabawy / Tadeusz Pękała // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 58–60
Copyright (c) 2017 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: