Dziecko w świecie kultury masowej. Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie oraz jej filii
References
Agresja elektroniczna wśród dzieci i młodzieży / Jacek Pyżalski. – Sopot : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2011.
Burze mózgów : dzieci i komputery / Seymour Papert ; z ang. tł. Tadeusz Tymosz. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 1996.
Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska ; [tł. abstraktów Beata Buksińska]. – Warszawa : Wydaw. Akademickie Żak, 2009
Cyberświat : możliwości i zagrożenia / red. nauk. Józef Bednarek, Anna Andrzejewska ; [tł. abstraktów Beata Buksińska]. – Warszawa : Wydaw. Akademickie Żak, 2009
Dydaktyka mediów / Friedrich W. Kron, Alivisos Sofos ; przekł. Joanna Sztobryn-Giercuszkiewicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2008
Dzieci a mass media : materiały z ogólnopolskiego seminarium Zielona Góra, 22–23 października 1998 r. / [red. Jadwiga Chruścińska, Ewa Kubisz] ; Centrum Ustawicznego Kształcenia Bibliotekarzy. – Warszawa : Centrum Ustawicznego Kształcenia Bibliotekarzy, 1999
Dzieciństwo w opresji : pomiędzy przemysłem kulturowym a technokratycznymi reformami szkolnictwa / Christian Rittelmeyer ; z wykorzystaniem tłumaczenia Andrzeja Murzyna z jęz. niem. przeł. Barbara Kowalewska. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2009
Dziecko w sieci / Bartosz Danowski, Alicja Krupińska. – Gliwice : Wydaw. HELION, cop. 2007. – 159, [2] s. : fot., rys. ; 21 cm
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji / red. Małgorzata Bogunia-Borowska. – Kraków : Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2006
Dziecko w świecie obrazów / Serge Tisseron ; pytania zadaje Brigitte Canuel ; przeł. Elżbieta Burakowska. – Warszawa : Instytut Wydaw. Pax, 2006
Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji / Stanisław Juszczyk, Irena Polewczyk. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2007
Edukacja czytelnicza i medialna : poradnik dla nauczycieli bibliotekarzy / Wiesława Papierska, Barbara Tomkiewicz. – Warszawa : Agencja Sukurs, 2000
Edukacja i kultura popularna / Witold Jakubowski. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2001
Edukacja medialna / Janusz Gajda, Stanisław Juszczyk, Bronisław Sięmieniecki, Kazimierz Wenta. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2006
Edukacja medialna : nowa generacja pytań i obszarów badawczych / [red. nauk. Marek Sokołowski]. – Olsztyn : Oficyna Wydaw. Kastalia, 2004
Edukacja medialna : scenariusze zajęć / Ewa Grzesiak, Renata Janicka-Szyszko, Magdalena Steblecka. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2005
Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym / red. Stanisław Juszczyk. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2002
Edukacja w świecie kultury popularnej / Witold Jakubowski. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2006
Edukacyjne konteksty kultury popularnej / red. Witold Jakubowski, Edyta Zierkiewicz. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2002
Film, telewizja i komputery w edukacji humanistycznej : o audiowizualnych tekstach kultury / Bogumiła Fiołek-Lubczyńska. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2004
Gry komputerowe, Internet i telewizja : co robić, gdy nasze dzieci są nimi zafascynowane? / Nessia Laniado, Gianfilippo Pietra ; przekł. Jacek Partyka. – Kraków : Wydaw. eSPe, 2006.
Internet a dzieci : uzależnienia i inne niebezpieczeństwa / Parry Aftab ; przeł. Barbara Nicewicz. – Warszawa : Prószyński i S-ka, 2003.
Internet jako nowe dobro wspólne / Justyna Hofmokl. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009. – (Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych : język, edukacja, semiotyka : monografia / red. nauk. Mirosław Filiciak, Grzegorz Ptaszek. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2009
Kultura masowa : krytyka i obrona / Antonina Kłoskowska. – Wyd.4, 1 dodruk. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006. – (Biblioteka Socjologiczna)
Kultura i język mediów / red. Maciej Tanaś ; [Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP]. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls ; Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2007
Media i komunikowanie masowe : teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu / Tomasz Goban-Klas. – Wyd. 2, (1 dodruk). – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005
Media w edukacji / Janusz Gajda ; [Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie]. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls, 2005
Media w Europie / Kevin Wiliams ; tł. Anna Piwnicka. – Warszawa : Wydaw. Akademickie i Profesjonalne, cop. 2008
Media w nauczaniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. MIKOM, 2002
Multimedia w edukacji historycznej i społecznej / red. nauk. Janusz Rulka, Barbara Tarnowska. – Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002
Multimedia w kształceniu / Józef Bednarek. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2006
Pedagogika a środki informatyczne i media / red. Maciej Tanaś ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie. – Kraków : Oficyna Wydaw. Impuls ; Warszawa : Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP, 2004
Pedagogika mass mediów / Adam Lepa. – Wyd. 2, poszerz.. – Łódź : Archidiecezjalne Wydaw. Łódzkie, 2000
Pedagogika medialna : podręcznik akademicki / red. nauk. Bronisław Siemieniecki. – Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2007
Przyjaciele w internecie / Anna Słysz, Beata Arcimowicz. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2009. – 166 s. : il. ; 21 cm. – (Media i Rozwój Dziecka)
Psychologia mediów / Peter Winterhoff-Spurk ; przeł. Piotr Włodyga. – Kraków : Wydaw. WAM, 2007
Uzależnienie od komputera i Internetu u dzieci i młodzieży / Paulina Chocholska, Małgorzata Osipczuk. – Warszawa : Hachette Polska, cop. 2009. – (Moje Dziecko)
Współczesna technologia informacyjna i edukacja medialna / red. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2004
Zabawy gazetami czyli rozwijanie kompetencji medialnej dzieci i młodzieży / Irene Flemming ; [przekł z niem. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : Wydaw. JEDNOŚĆ, 2002
A może po prostu wyłączyć... czyli dziecko i świat mediów – kilka refleksji na temat obecności telewizji i komputera w życiu dziecka / Iwona Duda // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 7/8, s. 7–8
Agresywność młodzieży a jej preferencje dotyczące programów telewizyjnych / Wiesław Sikorski // Psychologia Wychowawcza. – 1998, nr 3, s. 231–238
Alfabetyzacja w nowym tysiącleciu / Rune Petterson ; tł. Józef Pielachowski // Edukacja Medialna. – 2000, nr 3, s. 24–28
Barbie – postmodernistyczny wymiar kultury / Sebastian Taboł // Kultura i Edukacja. – 2005, nr 1, s. 22–31
Baśniowość w kulturze popularnej jako wyzwanie edukacyjne? / Izabela Symonowicz-Jabłońska // Kultura i Edukacja. – 2005, nr 4, s. 84–90
Baśń filmowa jako pomost pomiędzy tradycją kultury a współczesną kulturą medialną / Ewelina Konieczna // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 22–28
Bezpieczny internet / Magda Wójcik // Remedium. – 2006, nr 10, s. 20
Cybermedia – pozytywne implikacje dla rozwoju dziecka / Marta Komorowska // Remedium. – 2009, nr 5, s. 6–7
Cyberprzemoc / Łukasz Wojtasik // Remedium. – 2008, nr 2, s. 4–5
Czy internet jest bezpieczny dla dziecka? / Agata Grabowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 1, s. 38–43
Dojrzewanie w kulturze mediów / Justyna Strykowska // Edukacja Medialna. – 1997, nr 4, s. 17–20
Dzieci w sieci / Łukasz Wojtasik // Remedium. – 2007, nr 8, s. 10–11
Edukacyjno-kulturalne możliwości mass mediów a szkoła / Mirosława Wawrzak- Chodaczek // Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 34–37
Gazety i czasopisma jako mass media / Alina Borowska // Edukacja Medialna. – 2001, nr 1, s. 49–50
Globalizacja w świecie mediów wizualnych / Mariusz Dróżdż // Pedagogika Społeczna. – 2003, nr 2, s. 75–87
Goniąc nowoczesność : multimedia w wychowaniu muzycznym / Zdzisław Kurkowski // Edukacja Medialna. – 1999, nr 2, s. 45–50
Internet a prawna ochrona dziecka / Mirosław Kaczmarek // Remedium. – 2006, nr 7–8, s. 34–35
Internet jako źródło zagrożeń dla dziecka w wieku 13 lat w świetle badań własnych / Agata Grabowska // Lider. – 2010, nr 3, s. 21–24
Internet w procesach formowania tożsamości / Aleksandra Pilarska // Remedium. – 2010, nr 7/8, s. 60–62
Jestem cybertatą / Jakub Śpiewak; rozm. przepr. Beata Igielska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 7, s. 48–50
Komputer jako pomoc dydaktyczna / Henryk Kraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 14–16
Komputerowa technologia w edukacji / Bożena Wszeborowska-Lipińska // Psychologia Wychowawcza. – 1997, nr 1, s. 44–50
Kształcenie multimedialne w pracy szkoły / Wacław Strykowski // Edukacja Medialna. – 1997, nr 3, s. 4–8
Kształcenie wczesnoszkolne wobec oferty multimedialnych programów edukacyjnych / Tatiana Kłosińska, Stanisława Włoch // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 23–28
Kultura masowa w obliczu rzeczywistości multimedialnej / Iwona Łagodzińska- Miller // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 6, s. 3–6
Kultura popularna : w poszukiwaniu nadziei / Waldemar Kuligowski // Polonistyka. – 2004, nr 7, s. 11–16
Media a świat wartości nauczycielek przedszkoli / Krystyna Żuchelkowska, Maria Gładyszewska // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 12, s. 11–15
Media i edukacja / Wacław Strykowski // Edukacja Medialna. – 1996, nr 1, s. 4–8
Medioholizm – problem przyszłości czy teraźniejszość? / Rafał Olczak // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 10/11, s. 9–12
Nauki z białą brodą / Hubert Czemierowski // Charaktery. – 2006, nr 12, s. 30–32
Niebezpieczeństwa Sieci / Małgorzata Kordoń // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 2, s. 55–64
Non–stop–pop : Różewicz i kultura masowa / Marcin Rychlewski // Polonistyka. – 2005, nr 5, s. 11–17
Nowe oblicza patologii w wychowaniu : deprecjacyjna funkcja mediów / Agnieszka Pawlak // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 12, s. 3–8
Oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży / Maria Braun-Gałkowska // Edukacja Medialna. – 2003, nr 3, s. 14–20
Oddziaływanie mediów na sferę emocjonalną dzieci i młodzieży / Katarzyna Szorc // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 3, s. 12–14
Podwójne oblicze mediów – "podstępne" wyzwanie telewizji / Marta Wrońska // Edukacja Medialna. – 1999, nr 1, s. 11–15
Postawy dzieci wobec mediów / Ilona Nowakowska-Buryła // Edukacja Medialna. – 2003, nr 1, s. 31–34
Pozytywna strona mediów / Joanna Łaszczyk // Wszystko dla Szkoły. – 2001, nr 1, s. 22–24
Profilaktyka nałogu komputerowo-sieciowego / Małgorzata Przybysz-Zaremba // Forum Oświatowe. – 2006, t. 2, s. 97–103
Realne zagrożenia wirtualnych relacji dziecko – media elektroniczne / Marta Kondracka // Nowa Szkoła. – 2008, nr 2, s. 40–46
Rola multimediów w edukacji XXI wieku / Sławomir Koziej // Edukacja Medialna. – 2002, nr 3, s. 31–36
Rozwój komputeryzacji nowym zagrożeniem dla młodego pokolenia / Elżbieta Łuczak, Małgorzata Przybysz // Auxilium Sociale. – 2002, nr 3/4, s. 43–50
Środki medialne w opinii dzieci i ich rodziców / Iwona B. Bukrejewska // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 4/5, s. 11–16
Świat mediów a edukacja / Halina Rotkiewicz // Ruch Pedagogiczny. – 1998, nr 3/4, s. 33–44
Technologia informacyjna a edukacja medialna / Maciej M. Sysło // Edukacja Medialna. – 1998, nr 1, s. 19–27
Technologia informacyjna w procesie edukacji : szanse i zagrożenia / Grażyna Cęcelek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 1, s. 31–38
Uczeń bezpieczny w sieci / oprac. JAC // Remedium. – 2009, nr 5, s. 26–27
W przeddzień cywilizacyjnego elektrowstrząsu : symptomy zmiany / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 6, s. 13–25
Wagner // Auxilium Sociale. – 2001, nr 2, s. 45–51
Wolny rynek mediów a wychowanie / Julian Radziewicz // Nowa Szkoła. – 2006, nr 1, s. 13–14
Wychowanie komunikacyjne w formie multimedialnej zabawy / Tadeusz Pękała // Edukacja Medialna. – 2001, nr 2, s. 58–60
Copyright (c) 2017 Elementary Education in Theory and Practice
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
- When submitting a text, the author declares that he/she is the Author of the article (hereinafter referred to as the “Work”) and:
- he/she owns the exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyright to the Work.
Declares that it does not infringe any third party copyrights or legal rights.
Declares that there is no conflict of interest.
2. At the same time, the Author grants the Ignatianum University in Cracowa royalty-free, non-exclusive and territorially unlimited licence to use the Work in the following fields of exploitation:
- recording the Work in a hard copy, as well as on a digital or magnetic medium;
- reproduction of the Work using any technique, without limitation of the number of editions or copies;
- distribution of the Work and its copies on any medium, including marketing, sale, lending, and rental;
- introduction of the Work into a computer memory;
- disseminating the Work in information networks, including in the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a way that everyone can have access to it at a time and place of their own choosing;
- within the scope of dependent rights to the Work, including in particular the right to make necessary changes to the Work resulting from editorial and methodical development, as well as to translate the Work into foreign languages;
The licence is granted from the moment of the transfer of the Work to the Ignatianum University in Cracow. The Ignatianum University in Cracow is entitled to grant further sub-licences to the Work within the scope of the right granted. The licence is time-limited and it is granted for a period of 15 years, starting from the date of its granting.
Authors are permitted and encouraged to publish their text online (e.g. in their institution’s repository or on the institution’s website) before or during the submission process as this may lead to beneficial exchanges, as well as earlier and greater citation of the published text (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following portals of research associations:
- ResearchGate
- SSRN
- Academia.edu
- Selected Works
- Academic Search