Teaching Songs or Educating Children through music?
Abstrakt
In Hungary, the present curriculum and the previous ones have accurately specified those educational tasks that must be taken into consideration when teaching all subjects and these tasks should also have an influence on the entire educational process. This, however, requires a complex way of thinking, a resolute change of view of the teacher and its realization in practice is an intricate task that calls for consideration. The study shows how musical education contributes to the harmonious development of the child and what kind of possibility of personality development is implied in moments of the singing lessons, respectively.Bibliografia
Györgyiné Koncz J., A zenei nevelés tantervi szabályozása [The Control of Musical Education within the Curriculum]. Budapest: Károli Egyetemi Kiadó, 2007, 103 s. ISBN 978 963 06 3439 7.
Györgyiné Koncz J., Az énektanítás alapjai [Introduction to Teaching Songs]. Budapest: Károli Egyetemi Kiadó, 2008, 197 s. ISBN 978 963 87811 5 4.
Györgyiné Koncz J., A társas éneklés szokásának megalapozása kisgyermekkorban [Creating a Firm Foundation in Children for the Habit of Singing in Company]. in: Studia Caroliensia, IX. 2008. č. 3–4. s. 57‒66. ISSN 1419-1334.
Györgyiné Koncz J., A kiemelt fejlesztési feladatok a zenei nevelésben [Essential tasks for development within musical education] in: Györgyiné Koncz, J. ed.: Kompetencia – fejlesztés – érték. Elméleti és gyakorlati megközelítések [Competence – Development – Values. Theoretical and Practical Approaches]. Budapest: Károli Egyetemi Kiadó, 2008, s. 129‒144. ISBN 978 963 8711 3 0.
Györgyiné Koncz J., A zenei nevelés hatása a gyermeki személyiség fejlődésére [The Effect of Musical Education on Children’s Personal Development]. in: Baráth L. ed.: Tudomány az oktatásért – oktatás a tudományért [Science for Education – Education for Science.] Nitra: Nyitrai Konstantin Egyetem, Közép-Európai tanulmányok Kara., 2010. pp. 67-74. ISBN 978-80-8094-797-2.
Orsovics Y., Daltanítási módszerek és gyakorlati lehetőségeik az alapiskola alsó tagozatán [Methods for Teaching Songs and Their Practical Possibilities in Lower Primary Classes] in: Dr. Baráth, L. ‒ Dr. Viczay, I., ed.: Újítás és hagyomány a neveléstudományokban [Innovation and Tradition in Education] II. Nyitra: Nyitrai Konstantin Egyetem, Közép-európai Tanulmányok Kara, Elementarisztika Tanszék, 2010, 5‒35. ISBN 978-80-8094-668-5.
Copyright (c) 2016 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: