Innowacja pedagogiczna „W krainie głosek i liter – przygoto-wanie do nauki czytania i pisania metodą glottodydaktyki”

  • Milena Wrońska
  • Agnieszka Mrozik
Słowa kluczowe: glottodydaktyka, głoska, litera

Abstrakt

Glottodydaktyka to metoda nauki czytania i pisania autorstwa prof. Bronisława Rocławskiego, oparta na założeniu, iż przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania powinno rozpoczynać się już w trzecim roku życia. Przygotowanie to polega na rozwijaniu poprzez odpowiednie zabawy i ćwiczenia analizatora słuchowego i wzrokowego. Stopniowo zabawom tym zaczyna towarzyszyć bierne poznawanie liter. Dzieci poznają litery w trakcie obcowania z całym alfabetem. Od początku mają one kontakt z literami małymi, wielkimi, pisanymi i drukowanymi. W zabawach wykorzystywane są specjalne klocki do nauki czytania i pisania (klocki Logo).
Opublikowane
2016-07-09
Jak cytować
Wrońska, M., & Mrozik, A. (2016). Innowacja pedagogiczna „W krainie głosek i liter – przygoto-wanie do nauki czytania i pisania metodą glottodydaktyki”. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 1(22/4), 67-72. Pobrano z https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/497