Fixation on the personal approach to child’s education
Abstrakt
Learning is not a random process, but a scheduled operation. Then a child can achieve certain skills. Therefore it is needed to take the subject approach towards the taught person and then subjectively encouraged that person to learn. Child's
activities take the form of positive meaning through repayable peers attitudes and significant others. The younger the child, the more important this is.
Bibliografia
Barber, B. R., Consumed: How Markets Corrupt Children, Infantilize Adults, and Swallow Citizens Whole, New York 2008, p. 109-110, W. W. NORTON & COMPANY.
Butz M., Faltus R. i Cohen E., Praca w grupach. Wybór artykułów, Warsaw 1996, Fundacja Edukacji dla Demokracji.
Dudzińska I., Wychowanie i nauczanie w przedszkolu, Warsaw 1983, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Kozaczuk B., Mini poradnik rozwoju dziecka, Warsaw 2009, Wydawnictwo M.M.
Nęcka E., Inteligencja. Geneza, struktura, funkcje, Gdańsk 2003, GWP.
Oniszczenko W. i Dragan W. Ł., Genetyka zachowania w psychologii i psychiatrii, Warsaw 2008, Wydawnictwo Naukowe „Scholar“.
Przybysz P., Inni w naszych głowach, „Charaktery”, 2(2008).
Ramachandran, Vilayanur S. i Oberman, Linsday M., Broken Mirrors: A Theory of Autism, „Scientific American”, 295(2006)5.
Reber A. S. i Reber E. S., Słownik psychologii, Warsaw 2008, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
Seligman D., O inteligencji prawie wszystko. Kontrowersje wokół ilorazu inteligencji, Warsaw 1995, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sutton C., Książeczka 7: Szersze zastosowanie metody, [in:] Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci (cykl 8 książeczek), Warsaw, 2000, Fundacja „Synapsis”.
Szlendak T., Zaniedbana piaskownica. Style wychowania małych dzieci a problem nierówności szans edukacyjnych, Warsaw 2003, Instytut Spraw Publicznych.
Copyright (c) 2017 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: