Fixation on the personal approach to child’s education

Beata Kozaczuk

Abstrakt


Learning is not a random process, but a scheduled operation. Then a child can achieve certain skills. Therefore it is needed to take the subject approach towards the taught person and then subjectively encouraged that person to learn. Child's
activities take the form of positive meaning through repayable peers attitudes and significant others. The younger the child, the more important this is.


Słowa kluczowe


subjectivity of education; objectivity education; children’s activities; environment-specific; shared environment; genotype; intelligence; mirror neurons

Bibliografia


Barber, B. R., Consumed: How Markets Corrupt Children, Infantilize Adults, and Swallow Citizens Whole, New York 2008, p. 109-110, W. W. NORTON & COMPANY.

Butz M., Faltus R. i Cohen E., Praca w grupach. Wybór artykułów, Warsaw 1996, Fundacja Edukacji dla Demokracji.

Dudzińska I., Wychowanie i nauczanie w przedszkolu, Warsaw 1983, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Kozaczuk B., Mini poradnik rozwoju dziecka, Warsaw 2009, Wydawnictwo M.M.

Nęcka E., Inteligencja. Geneza, struktura, funkcje, Gdańsk 2003, GWP.

Oniszczenko W. i Dragan W. Ł., Genetyka zachowania w psychologii i psychiatrii, Warsaw 2008, Wydawnictwo Naukowe „Scholar“.

Przybysz P., Inni w naszych głowach, „Charaktery”, 2(2008).

Ramachandran, Vilayanur S. i Oberman, Linsday M., Broken Mirrors: A Theory of Autism, „Scientific American”, 295(2006)5.

Reber A. S. i Reber E. S., Słownik psychologii, Warsaw 2008, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Seligman D., O inteligencji prawie wszystko. Kontrowersje wokół ilorazu inteligencji, Warsaw 1995, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sutton C., Książeczka 7: Szersze zastosowanie metody, [in:] Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci (cykl 8 książeczek), Warsaw, 2000, Fundacja „Synapsis”.

Szlendak T., Zaniedbana piaskownica. Style wychowania małych dzieci a problem nierówności szans edukacyjnych, Warsaw 2003, Instytut Spraw Publicznych.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


##submission.license.cc.by-nd4.footer##

ISSN 1896-2327
e-ISSN 2353-7787