Efektywna współpraca szkoły i rodziny. Przykłady dobrych praktyk
Bibliografia
Babich M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?, WSiP, Warszawa 2002.
Badziukiewicz B., Sałasiński M., Vademecum wychowawcy, „Żak”, Warszawa 2005.
Chodakowska M., Współodpowiedzialność rodziców i szkoły za wychowanie młodych pokoleń, [w:] Wychowawcza rola szkoły, red. J. Kirenko, T. Zubrzycka-Maciąg, D. Wosik- Kawala, Wyd. UMCS, Lublin 2012.
Christopher C. J., Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, GWP, Gdańsk 2004.
Furmański F., Regner-Janiszewska J., Skrzypczak U., Rodzice – szkoła, szkoła – rodzice: wzajemne oczekiwania, „Trendy”, (2012)1, http//www.ore.edu.pl/strona- ore/index.php, (dostęp: 29.09.2014).
Gruca-Miąsik U., Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży, [w:] Dziecko i rodzina. Społeczne powinności opieki i wychowania, red. U. Gruca-Miąsik, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.
Hornby G., Hall E., Hal C., Nauczyciel wychowawca, GWP, Gdańsk 2005.
Jegier A. (red.), Rodzice, nauczyciele, media. Kto ponosi odpowiedzialność za wychowanie i edukację dzieci?, „Difin”, Warszawa 2013.
Łobocki M., O współpracy nauczycieli i rodziców w rozumieniu tradycyjnym, [w:] Nauczyciele i rodzice. W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I. Nowosad, M. J. Szymański, Ofic. Wyd. UZ, Zielona Góra – Kraków 2004.
Mendel M., Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wyd. Adam Marszełek, Toruń 2000.
Pilch T., Spory o szkołę. Pomiędzy tradycją a wyzwaniami współczesności, „Żak”, Warszawa 1999.
Pikuła N., Aktualna sytuacja i tendencje zmian w rodzinie XXI wieku, [w:] Wybrane zagadnienia pedagogiki rodziny, red. A. Błasiak, E. Dybowska, WAM, Kraków 2010.
Płócińska M., Rylke H., Czas współpracy i czas zmian, WSiP, Warszawa 2002.
Ratajczyk A., Skuteczna praca z rodzicami, „Psychologia w Szkole”, 43(2014)2.
Sakowska J., Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, CMPPP, Warszawa 2008.
Sorkowicz A., Skuteczne wychowanie dzieci zaczynamy od siebie, „Wychowawca”, 254(2014)3.
Tyrała P., Metodyka wychowania. Bliżej nauczycielskiej prakseologii, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kowala D., Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli, UMCS, Lublin 2010.
Copyright (c) 2016 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: