Effective Cooperation Between School and Family. Examples of Good Teaching Practice
References
Babich M., Jak współpracować z rodzicami trudnych uczniów?, WSiP, Warszawa 2002.
Badziukiewicz B., Sałasiński M., Vademecum wychowawcy, „Żak”, Warszawa 2005.
Chodakowska M., Współodpowiedzialność rodziców i szkoły za wychowanie młodych pokoleń, [w:] Wychowawcza rola szkoły, red. J. Kirenko, T. Zubrzycka-Maciąg, D. Wosik- Kawala, Wyd. UMCS, Lublin 2012.
Christopher C. J., Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, GWP, Gdańsk 2004.
Furmański F., Regner-Janiszewska J., Skrzypczak U., Rodzice – szkoła, szkoła – rodzice: wzajemne oczekiwania, „Trendy”, (2012)1, http//www.ore.edu.pl/strona- ore/index.php, (dostęp: 29.09.2014).
Gruca-Miąsik U., Rola rodziny w rozwoju i wychowaniu moralnym dzieci i młodzieży, [w:] Dziecko i rodzina. Społeczne powinności opieki i wychowania, red. U. Gruca-Miąsik, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2007.
Hornby G., Hall E., Hal C., Nauczyciel wychowawca, GWP, Gdańsk 2005.
Jegier A. (red.), Rodzice, nauczyciele, media. Kto ponosi odpowiedzialność za wychowanie i edukację dzieci?, „Difin”, Warszawa 2013.
Łobocki M., O współpracy nauczycieli i rodziców w rozumieniu tradycyjnym, [w:] Nauczyciele i rodzice. W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, red. I. Nowosad, M. J. Szymański, Ofic. Wyd. UZ, Zielona Góra – Kraków 2004.
Mendel M., Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wyd. Adam Marszełek, Toruń 2000.
Pilch T., Spory o szkołę. Pomiędzy tradycją a wyzwaniami współczesności, „Żak”, Warszawa 1999.
Pikuła N., Aktualna sytuacja i tendencje zmian w rodzinie XXI wieku, [w:] Wybrane zagadnienia pedagogiki rodziny, red. A. Błasiak, E. Dybowska, WAM, Kraków 2010.
Płócińska M., Rylke H., Czas współpracy i czas zmian, WSiP, Warszawa 2002.
Ratajczyk A., Skuteczna praca z rodzicami, „Psychologia w Szkole”, 43(2014)2.
Sakowska J., Szkoła dla Rodziców i Wychowawców, CMPPP, Warszawa 2008.
Sorkowicz A., Skuteczne wychowanie dzieci zaczynamy od siebie, „Wychowawca”, 254(2014)3.
Tyrała P., Metodyka wychowania. Bliżej nauczycielskiej prakseologii, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
Zubrzycka-Maciąg T., Wosik-Kowala D., Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli, UMCS, Lublin 2010.
Copyright (c) 2016 Elementary Education in Theory and Practice
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
- When submitting a text, the author declares that he/she is the Author of the article (hereinafter referred to as the “Work”) and:
- he/she owns the exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyright to the Work.
Declares that it does not infringe any third party copyrights or legal rights.
Declares that there is no conflict of interest.
2. At the same time, the Author grants the Ignatianum University in Cracowa royalty-free, non-exclusive and territorially unlimited licence to use the Work in the following fields of exploitation:
- recording the Work in a hard copy, as well as on a digital or magnetic medium;
- reproduction of the Work using any technique, without limitation of the number of editions or copies;
- distribution of the Work and its copies on any medium, including marketing, sale, lending, and rental;
- introduction of the Work into a computer memory;
- disseminating the Work in information networks, including in the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a way that everyone can have access to it at a time and place of their own choosing;
- within the scope of dependent rights to the Work, including in particular the right to make necessary changes to the Work resulting from editorial and methodical development, as well as to translate the Work into foreign languages;
The licence is granted from the moment of the transfer of the Work to the Ignatianum University in Cracow. The Ignatianum University in Cracow is entitled to grant further sub-licences to the Work within the scope of the right granted. The licence is time-limited and it is granted for a period of 15 years, starting from the date of its granting.
Authors are permitted and encouraged to publish their text online (e.g. in their institution’s repository or on the institution’s website) before or during the submission process as this may lead to beneficial exchanges, as well as earlier and greater citation of the published text (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following portals of research associations:
- ResearchGate
- SSRN
- Academia.edu
- Selected Works
- Academic Search