Recenzja publikacji Development of Students’ Self-regulation of Learning with a Focus on Technical Education : Theory and Research
Mária Kožuchová and Martin Kuruc publication Development of Students’ Self-regulation of Learning with a Focus on Technical Education: Theory and Research. 1. ed. Karlsruhe : Ste-Con, 2020. – 128 p. [print], ISBN 978-3-945862-39
Abstrakt
Technology influences a person’s attitudes, values, mental and physical health, behavior, and lifestyle. Therefore, it is necessary to pay attention to the technical education of students from the beginning of school attendance. The European Union countries (hereinafter the EU) pay great attention to technical education. They base their curricula on the Council of Europe's recommendation (2006), which set out the main strategic goal: to create curricula that make the EU dynamic and competitive in the world. Therefore, from the point of view of technical education, it was necessary to: increase students' interest in studying science and technology, develop their scientific and technical competencies, ensure access to information and communication technologies for all students, improve teacher training for science and technology education, and strengthen the link between the world of work and research (Kozík et al., 2013 Dostál, 2015; Dostál & Prachagool, 2016). For this reason, the authors M. Kožuchová and M. Kuruc created a monograph focused on the preparation of students for teaching the subject of technical education.
Bibliografia
Částková, P. (2018). Rozvoj sebehodnocení žáka v technické výchově na primární škole., Olomouc: UP v Olomouci.
Dostál, J.& Prachagool, V. (2016). Technické vzdělávání na křižovatce – historie, současnost a perspektivy,. „Journal of Technology and Information Education.” Roč. 8. Číslo 2. pp. 5 – 24. DOI: 10.5507/jtie.2016.006.
Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka: Kompetence učitelů k její realizaci vtechnických a přírodovědných předmětech na základních školách,. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kozík, T. (Ed.). (2013). Analýza a zdôvodnenie revízie vzdelávacej oblasti Človek a svet
práce In: „Učiteľské noviny : dvojtýždenník o školstve a vzdelávaní”. 60(11), pp. 25 – –27.
Ryan and Deci, 2004 Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2004). Self-determination Theory and the Facilitation of Intrinsic Motivation, Social Development, and Well-being,. „American Psychologist”, 55, pp. 68–78.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: