Edukacja regionalna dzieci w procesie kształcenia zintegrowanego
Bibliografia
Staniczek Ł., Koncepcja edukacji regionalnej na Śląsku. Szkic niektórych problemów, [w:] Edukacja regionalna na Śląsku. Od tradycji do nowoczesności , Katowice 1996.
Barańska A., Gawron J., Ogrodnik E., Olszańska B., Moja mała ojczyzna – edukacja regionalna w klasach I–III, „Życie Szkoły” 2002, nr 5–6.
Budniak A., Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Podręcznik dla studentów, Kraków 2009
Boczukowa B. , Edukacja regionalna, „Nowa Szkoła”, 2000, nr 3.
Kowolik P., Edukacja regionalna w przedszkolu [w:] Edukacja regionalna. Z historii, teorii i praktyki, red. M. T. Michalewska, Kraków 1999.
Edukacja regionalna – dziedzictwo kulturowe w zreformowanej szkole, red. S. Bednarek, Wrocław 1999.
Petrykowski P. , O edukacji regionalnej , „Wychowanie Na Co Dzień” 1997, nr 7–8.
Dziedzictwo kulturowe w regionie. Założenia programowe MEN, Warszawa 1995.
Szczepański M. , Ludzie bez ojczyzny prywatnej i edukacja regionalna, „Dyrektor Szkoły” 1998, nr 12.
Theiss W., Szkoła i edukacja środowiskowa, „Wychowanie Na Co Dzień” 1999, nr 1–2.
Edukacja regionalna. Poradnik dla nauczycieli szkoły podstawowej, red. Z. Piwońska, Rzeszów 2001.
Słownik współczesnego języka polskiego, Warszawa 1996.
Kowalikowa J., Regionalizm w wymiarze społecznym, kulturowym i edukacyjnym, [w:] Edukacja regionalna. Z historii, teorii i praktyki, red. M. T. Michalewska, Kraków 1999
Copyright (c) 2017 Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
1. Autor zgłaszając swój artykuł oświadcza, że jest Autorem artykułu (zwanego dalej Utworem) i:
- przysługują mu wyłączne i nieograniczone prawa autorskie do Utworu,
- jest uprawniony/a do rozporządzania prawami autorskimi do Utworu.
Oświadcza, że nie narusza praw autorskich osób trzecich i praw prawnych.
Oświadcza, że nie występuje żaden konflikt interesów.
2. Udziela Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie nieodpłatnej, niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie licencji do korzystania z Utworu na następujących polach eksploatacji:
- utrwalania utworu w formie papierowej, a także na nośniku cyfrowym lub magnetycznym;
- zwielokrotnienia utworu dowolną techniką, bez ograniczenia ilości wydań i liczby egzemplarzy;
- rozpowszechniania utworu i jego zwielokrotnionych egzemplarzy na jakimkolwiek nośniku, w tym wprowadzenia do obrotu, sprzedaży, użyczenia, najmu;
- wprowadzenia utworu do pamięci komputera;
- rozpowszechniania utworu w sieciach informatycznych, w tym w sieci Internet;
- publicznego wykonania, wystawienia, wyświetlenia, odtworzenia oraz nadawania i reemitowania, a także publicznego udostępniania utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i czasie przez siebie wybranym;
- w zakresie praw zależnych do Utworu, obejmujących w szczególności prawo do dokonania koniecznych zmian w Utworze, wynikających z opracowania redakcyjnego i metodycznego, a także do dokonania tłumaczenia Utworu na języki obce.
Udzielenie licencji następuje z chwilą przekazania Utworu na rzecz Uniwersytetowi Ignatianum w Krakowie. Uniwersytet Ignatianum w Krakowie jest uprawniony do udzielania dalszych sublicencji do Utworu, w zakresie udzielonego prawa. Licencja jest ograniczona czasowo i zostaje udzielona na okres 15 lat, licząc od daty jej udzielenia.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: