The Good Start Method for English – An Equivalent to the Good Start Method in Teaching English

Keywords: The Good Start Method, The Good Start Method For English, English Language, Teaching, Language Education, Preschool Education

Abstract

The Good Start Method of M. Bogdanowicz has been used in Polish education for over fifty years, bringing excellent results. This method is still in development, bringing new materials, and since 2011 there is also a version of the English teaching method called The Good Start Method for English. In the first part of this article I present a profile of M. Bogdanowicz, describing the genesis of the main goals and assumptions of the Good Start Method and presenting the structure of activities. In the second part, I focus on The Good Start Method for English, based on the Good Start Metod of teaching English and development support aimed at 5 and 6-year-old children undergoing schooling, as well as first-grade primary school students. I present the characteristics of a group of recipients and the unique nature of running language classes with children. Next, I present the goals, assumptions and structure of the method and the content of this program. Finally, I present the effects of The Good Start Method for English based on the available results of pilot studies.

Author Biography

Agnieszka Wierzchosławska, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Wydział Pedagogiki i Psychologii
Doktorantka na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na Wydziale Pedagogiki. Absolwentka Nauczycielskiego Kolegium Językowego (j. francuski), filologii romańskiej oraz Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej. Czynny nauczyciel wychowania przedszkolnego, lektor języka francuskiego, członek stowarzyszenia Prof-Europe.

References

Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej, Harmonia, Gdańsk 2014.

Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, [w:] Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną – w ujęciu pedagogicznym, red. J. Bełeszyński, D. Baczała, J. Binebessel, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi, Łódź 2008.

Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E., Dobry start – program wychowania przedszkolnego dla dzieci 3–5-letnich, Harmonia, Gdańsk 2011.

Bogdanowicz M., Bogdanowicz K., Łockiewicz M., The Good Start Method for English, Harmonia, Gdańsk 2015.

Iluk J., Jak uczyć małe dzieci języków obcych?, Wyd. Gnome, Katowice 2002.

Kielar-Turska M., Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkolny, [w:] Psychologia rozwoju człowieka, tom 2, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

Klim-Klimaszewska A., Metoda Dobrego Startu, [w:] Mały leksykon pedagoga wczesnoszkolnego, red. J. Karbowniczek, Instytut Wydawniczy Erica Warszawa 2014.

Komorowska H., Sukces i niepowodzenie w nauce języka obcego, WSiP, Warszawa 1987.

Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2005.

Kotabara-Kańczugowska M., Język obcy w przedszkolu, „Wychowanie w Przedszkolu” 2014, nr 7.

Published
2018-06-03
How to Cite
Wierzchosławska, A. (2018). The Good Start Method for English – An Equivalent to the Good Start Method in Teaching English. Elementary Education in Theory and Practice, 13(1(47), 211-220. https://doi.org/10.35765/eetp.2016.1347.10
Section
Teaching Foreing Languages to Children - Scientific articles