Rodzice i szkoła jako środowiska wychowawcze Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie i jej filii
References
Babiuch Małgorzata, Jak współpracować z rodzicami "trudnych" uczniów? WSiP, Warszawa 2002.
Burrett Jill, Jacewicz Agnieszka (tłum.), Rodzicielstwo po rozwodzie: jak przetrwać zmiany w rodzinie, Dom Wyd. REBIS, Poznań 2006.
Całusińska Małgorzata, Malinowski Wojciech, Trening umiejętności wychowawczych: dla rodziców i specjalistów, GWP, Sopot 2013.
Christopher Cindy J., Bartosik Jolanta (tłum.), Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się, Wyd. 2, GWP, Gdańsk 2009.
Dzierzgowska Irena, Rodzice w szkole, Wyd. 3, CODN, Warszawa 2000.
Ennulat Gertrud, Zajączkowski Ryszard (tłum.), Gdy dzieci są inne. Jak niwelować obciążenia i sprostać obowiązkom. Poradnik dla matek, Wyd. Jedność, Kielce 2003.
Garstka Tomasz, Jaroszek Kinga, Kiełczewska Anna Katarzyna, Współpraca z rodzicami w szkole. Scenariusze zebrań, wskazówki do prowadzenie trudnych rozmów materiały dla rodziców, Raabe, Warszawa 2012.
Herda-Płonka Katarzyna, Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym, „Impuls”, Kraków 2012.
Hornby Garry, Hall Eric, Hall Carol, Bartosik Jolanta (tłum.), Nauczyciel wychowawca, GWP, Gdańsk 2005.
Jagieła Jarosław, Trudny uczeń w szkole: krótki przewodnik psychologiczny, Wyd. Rubikon, Kraków 2005.
Jankowski Dzierżymir, Szkoła - środowisko – współdziałanie, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
Karasowska Aleksandra, Jak budować porozumienie i współpracę w szkole?, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Wyd. Edukacyjne PARPAMEDIA, Warszawa 2010.
Kielin Jacek, Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego. Przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych, GWP, Sopot 2002.
Kościelska Małgorzata, Odpowiedzialni rodzice. Z doświadczeń psychologa, „Impuls”, Kraków 2011.
Koźmiński Grzegorz (red.), Współpraca z rodzicami, Pracownia Wydawniczo-Edukacyjna K&K, Złotów 2001.
Łukasik Joanna Małgorzata, Jagielska Katarzyna, Solecki Roman, Nauczyciel, wychowawca, pedagog. Szkolne wyzwania, Wyd. Jedność, Kielce 2013.
Maksymowska Ewa, Werwicka Monika, Konflikty w szkole. Niezbędnik aktywnego rodzica, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2009.
Mastalski Janusz, Szkolne interakcje zaburzające skuteczne wychowanie, Wyd. Nauk. PAT, Kraków 2005.
Mendel Maria, Rodzice i szkoła. Jak współuczestniczyć w edukacji dzieci?, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001.
Mendel Maria (red.), W poszukiwaniu partnerstwa rodziny, szkoły i gminy, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002.
Mendel Maria, Rodzice i nauczyciele jako sprzymierzeńcy, Wyd. Harmonia, Gdańsk 2007.
Runkel Hal, Skrobiszewska Edyta (tłum.), Projekt Mądre Wychowanie, Nasza Księgarnia, Warszawa 2013.
Smykowska Dorota, Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym. Działania stosowane i postulowane, „Impuls, Kraków 2008.
Tomaszek Bożena, Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? Scenariusze zajęć z dziećmi nadpobudliwymi ruchowo (ADHD), Rubikon, Kraków 2005.
Whalley Margy, Oleksyn Anna (tłum.), Sokołowska Ewa (red. nauk.), Jak włączyć rodziców do nauki dzieci, WSiP, Warszawa 2008.
Winiarski Mikołaj, Rodzina, szkoła, środowisko lokalne. Problemy edukacji środowiskowej, IBE, Warszawa 2000.
Żłobicki Wiktor, Rodzice i nauczyciele w edukacji wczesnoszkolnej, „Impuls”, Kraków 2000.
Copyright (c) 2016 Elementary Education in Theory and Practice
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
- When submitting a text, the author declares that he/she is the Author of the article (hereinafter referred to as the “Work”) and:
- he/she owns the exclusive and unlimited copyright to the Work,
- is entitled to dispose of the copyright to the Work.
Declares that it does not infringe any third party copyrights or legal rights.
Declares that there is no conflict of interest.
2. At the same time, the Author grants the Ignatianum University in Cracowa royalty-free, non-exclusive and territorially unlimited licence to use the Work in the following fields of exploitation:
- recording the Work in a hard copy, as well as on a digital or magnetic medium;
- reproduction of the Work using any technique, without limitation of the number of editions or copies;
- distribution of the Work and its copies on any medium, including marketing, sale, lending, and rental;
- introduction of the Work into a computer memory;
- disseminating the Work in information networks, including in the Internet;
- public performance, exhibition, display, reproduction, broadcasting and re-broadcasting, as well as making the Work available to the public in such a way that everyone can have access to it at a time and place of their own choosing;
- within the scope of dependent rights to the Work, including in particular the right to make necessary changes to the Work resulting from editorial and methodical development, as well as to translate the Work into foreign languages;
The licence is granted from the moment of the transfer of the Work to the Ignatianum University in Cracow. The Ignatianum University in Cracow is entitled to grant further sub-licences to the Work within the scope of the right granted. The licence is time-limited and it is granted for a period of 15 years, starting from the date of its granting.
Authors are permitted and encouraged to publish their text online (e.g. in their institution’s repository or on the institution’s website) before or during the submission process as this may lead to beneficial exchanges, as well as earlier and greater citation of the published text (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following portals of research associations:
- ResearchGate
- SSRN
- Academia.edu
- Selected Works
- Academic Search