Introduction

Abstract

W Polsce została wprowadzona reforma kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, która wynikała z krytycznych ocen poprzedniego systemu (studia pierwszego i drugiego stopnia). Obecnie od nauczycieli wymaga się uzyskania tytułu magistra, choć w wielu krajach europejskich pracę w przedszkolu i w klasach I-III może podjąć osoba z tytułem licencjata. Celem reformy jest połączenie teorii z praktyką i uzyskanie odpowiednich kompetencji, a nie tylko kwalifikacji zawodowych.
Autorzy zgłoszonych do tego numeru artykułów przedstawiają wyniki swoich badań, w których Czytelnik może zapoznać się z procesem przygotowania do zawodu nauczycielskiego w kilku wybranych krajach europejskich (Ukraina, Dania, Islandia, Finlandia, Estonia).

References

Fazlagić J. (2017). Systemy kształcenia nauczycieli w wybranych krajach europejskich. Scientia Vis: Poznań.
Published
2021-07-21
How to Cite
Surma, B. (2021). Introduction. Elementary Education in Theory and Practice, 16(2(60), 5-6. Retrieved from https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/1869