Introduction

References

Jankowska, D. (2017). Poprzez dialog ku emancypacji. W: D. Jankowska (red.), Pedagogika dialogu (s. 8-15). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Miernik, A. (2022). Edukacja literacka dzieci cudzoziemskich w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W: Z. Zbróg (red.), Dzieci z Ukrainy – pomoc, integracja i wsparcie edukacyjne w przedszkolu, w szkole i w instytucjach samorządowych (s. 131-142). Kieleckie Towarzystwo Naukowe.

Młynarczuk-Sokołowska, A. i Szostak-Król, K. (2022). Polska szkoła wobec wyzwań wynikających z nowego kontekstu przymusowej migracji. Ku metodyce wspierającej edukację i integrację uczniów pochodzących z Ukrainy. W: Z. Zbróg (red.), Dzieci z Ukrainy – pomoc, integracja i wsparcie edukacyjne w przedszkolu, w szkole i w instytucjach samorządowych (s. 233-246). Kieleckie Towarzystwo Naukowe.

Nikitorowicz, J. i Guziuk-Tkacz, M. (2021). Wielokulturowość – międzykulturowość – transkulturowość w kontekście pedagogicznym. Edukacja Międzykulturowa, 2(15), 23–36. https://doi.org/10.15804/em.2021.02.01

Szplit, A. i Tamborska, P. (2022). Budowanie środowiska dwujęzycznego w polskim przedszkolu jako przykład procesów integracyjnych – analiza przypadku. W: Z. Zbróg (red.), Dzieci z Ukrainy – pomoc, integracja i wsparcie edukacyjne w przedszkolu, w szkole i w instytucjach samorządowych (s. 143-152). Kieleckie Towarzystwo Naukowe.

Welsch, W. (1998). Transkulturowość. Nowa koncepcja kultury. W: R. Kubicki (red.), Filozoficzne konteksty rozumu transwersalnego. Wokół koncepcji Wolfganga Welscha (s. 195–222). Wydawnictwo Fundacji Humaniora.

Published
2023-09-30
How to Cite
Zbróg, Z. J., & Bałachowicz, J. (2023). Introduction. Elementary Education in Theory and Practice, 18(3(70), 7-9. Retrieved from https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/2940