Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Elementary Education in Theory and Practice
e-ISSN 2353-7787
Platform
Current
Archives
Announcements
About
Focus and Scope
Editorial Team
Scientific Board
Submissions
Ensuring a Blind Review
Author Fees
Peer Review Process
Open Access Policy
Publishing ethics
Quarterly Score and Indexing
Archiving
Contact
Other
Finance & Journal Sponsorship
Journal History
About this Publishing System
Privacy Statement
Reviewers
List of Reviewers - 2023
Lista Recenzentów - 2022
Lista Recenzentów - 2021
Lista Recenzentów - 2020
Lista recenzentów - 2019
Lista recenzentów - 2018
Lista recenzentów - 2017
Lista recenzentów - 2016
Lista recenzentów - 2015
Lista recenzentów - 2014
Lista recenzentów - 2013
Search
Search
+A
Add Contrast
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 36/2 (2015): Modern Trends in Early Childhood Education
Vol. 10 No. 36/2 (2015): Modern Trends in Early Childhood Education
Published:
2015-06-14
Wstęp
Bożena Sieradzka-Baziur
7-9
PDF (Język Polski)
Minds for the Future as a Challenge for Contemporary Education. Maria Montessori’s and Howard Gardner’s Suggestions for Reform
Iwona Sikorska
11-30
PDF
The Cooperation of the Kindergarten with Parents and the Local Community as One of the Trends in Pre-school Education – a Comparative Analysis
Aneta Kamińska
31-42
PDF
Formative Assessment in Early Learning Education. An Attempt to Answer the Expectations of the 21st Century Reality
Izabela Nadolnik
43-56
PDF (Język Polski)
New Trends in School Education in the Context of Digital Technology and Media Development
Irena Pulak
57-68
PDF (Język Polski)
The Linguistic Skills of 5-Year-Old Children Versus their Activity and Experiences – Research Report
Patrycja Brydniak
69-92
PDF (Język Polski)
Arkana pisarskie refleksyjnego pedagoga. Recenzja książki: Krystyna Duraj-Nowakowa, Pisarstwo naukowe. Między rzemiosłem a sztuką, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2015
Aneta Rogalska-Marasińska
93-96
PDF (Język Polski)
(Anty)edukacja, która może odmienić i dać początek… Recenzja książki: (Anty)edukacja wczesnoszkolna, red. Dorota Klus-Stańska, Impuls, Kraków 2015
Martyna Szczotka
97-104
PDF (Język Polski)
Mózgowe mechanizmy uczenia się w kontekście rzeczywistości edukacyjnej. Marzena Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013
Marzena Maria Szurek
105-108
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Doświadczam – Rozumiem – Wiem. Zrównoważony rozwój uczniów w I etapie edukacyjnym”
Beata Kucharska, Renata Krupa
109-112
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z I Międzynarodowej Konferencji Naukowej w Gdańsku pt. „Drogi rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela jako opiekuna – wychowawcy-edukatora”
Justyna Modrzejewska, Jolanta Walaszek-Latacz
113-119
PDF (Język Polski)
Edukacja obcojęzyczna najmłodszych a rozwijanie sprawności receptywnych. Rozumienie ze słuchu
Tatiana Konderak
121-128
PDF (Język Polski)
Gli animali golosi – scenariusze zajęć z języka włoskiego dla dzieci 6-letnich
Tatiana Konderak, Marcin Wierzgacz
129-146
PDF (Język Polski)
Bibliography
Współczesne tendencje w edukacji elementarnej Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie i jej filii
Agata Arkabus
147-154
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission