Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Elementary Education in Theory and Practice
e-ISSN 2353-7787
Platform
Current
Archives
Announcements
About
Focus and Scope
Editorial Team
Scientific Board
Submissions
Ensuring a Blind Review
Author Fees
Peer Review Process
Open Access Policy
Publishing ethics
Quarterly Score and Indexing
Archiving
Contact
Other
Finance & Journal Sponsorship
Journal History
About this Publishing System
Privacy Statement
Reviewers
List of Reviewers - 2023
Lista Recenzentów - 2022
Lista Recenzentów - 2021
Lista Recenzentów - 2020
Lista recenzentów - 2019
Lista recenzentów - 2018
Lista recenzentów - 2017
Lista recenzentów - 2016
Lista recenzentów - 2015
Lista recenzentów - 2014
Lista recenzentów - 2013
Search
Search
+A
Add Contrast
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 30/4 (2013): Alternative education
Vol. 8 No. 30/4 (2013): Alternative education
Published:
2013-12-11
Wstęp
Barbara Surma
9-12
The current state of research on homeschooling of polish children since the 18th century until the beginning of the 20th century in the polish historiography
Krzysztof Jakubiak
13-28
PDF (Język Polski)
School or home? The advantages and disadvantages of homeschooling and school education on the Polish territory in the second half of the 19th and early 20th century
Monika Nawrot-Borowska
29-54
PDF (Język Polski)
Museum education for children. Alternative spaces
Renata Pater
55-76
PDF (Język Polski)
Whay Montessori today?
Paola Trabalzini
77-90
PDF (Język Polski)
Do Montessori i preschooler become a creative teenager? Middle childhood experience and creativity in adolescence
Iwona Sikorska, Izabela Osmańska
91-108
PDF (Język Polski)
Practice
Homeschooling - five frequently asked questions
Kinga Wenklar
109-118
PDF (Język Polski)
Music Education in the Montessori educational system in theory and practice
Barbara Surma
119-132
PDF (Język Polski)
pdf espanol
Fascynacja współczesną literaturą dziecięcą – o książce Krystyny Zabawy
Krystyna Gąsiorek
133-138
PDF (Język Polski)
O rozwój duchowości małego dziecka
Zbigniew Marek
139-142
PDF (Język Polski)
Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Aneta Kamińska
143-144
PDF (Język Polski)
Edukacja domowa jako jedna z ofert kształcenia
Monika Nawrot-Borowska
145-148
PDF (Język Polski)
Komisja Edukacji Narodowej. Ludzie i dzieło w dialogu pokoleń
Beata Topij-Stempińska
149-152
PDF (Język Polski)
Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla grupy mieszanej wiekowo
Katarzyna Róg
153-162
PDF (Język Polski)
Visiting the...
Dziecko alergiczne w przedszkolu Montessori
Ewa Barbara Gutowska
163-170
PDF (Język Polski)
„Wszystkich uczniów łączy jedna wspólna cecha: każdy jest inny”
Joanna Parda, Anna Marcinkowska
171-178
PDF (Język Polski)
Bibliography
Bibliografia
Agata Arkabus
179-185
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission