Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Elementary Education in Theory and Practice
e-ISSN 2353-7787
Platform
Current
Archives
Announcements
About
Focus and Scope
Editorial Team
Scientific Board
Submissions
Ensuring a Blind Review
Author Fees
Peer Review Process
Open Access Policy
Publishing ethics
Quarterly Score and Indexing
Archiving
Contact
Other
Finance & Journal Sponsorship
Journal History
About this Publishing System
Privacy Statement
Reviewers
List of Reviewers - 2023
Lista Recenzentów - 2022
Lista Recenzentów - 2021
Lista Recenzentów - 2020
Lista recenzentów - 2019
Lista recenzentów - 2018
Lista recenzentów - 2017
Lista recenzentów - 2016
Lista recenzentów - 2015
Lista recenzentów - 2014
Lista recenzentów - 2013
Search
Search
+A
Add Contrast
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 No. 34/4 (2014): Family and School as Educational Environment
Vol. 9 No. 34/4 (2014): Family and School as Educational Environment
DOI:
https://doi.org/10.14632/eetp.v0i34/4
Published:
2014-12-27
Introduction
Katarzyna Szewczuk
7-9
PDF (Język Polski)
Success and Failure in Education
Andrzej Michał de Tchorzewski
9-26
PDF (Język Polski)
The Origins of the Relations and Cooperation between Family and School in Polish Pedagogical Thought and Educational Practice from the 19th to the Mid-20th Centuries
Krzysztof Jakubiak
27-52
PDF (Język Polski)
School Readiness in Case of Six-Year-Old Students as a Market Instrument of Educational Policy
Bogusław Śliwerski
53-70
PDF (Język Polski)
The Development of Aggression in Children and the Impact of Prevention in the Family
Krzysztof Biel
71-88
PDF (Język Polski)
The Principle of the Child’s Welfare and Its Implications for Legal Socialization at School
Małgorzata Kozak, Justyna Kusztal
89-104
PDF (Język Polski)
The Opinions of Pedagogy Students concerning Problems of Educational Cooperation between Family and School at Pre-School and Early-School Levels
Jolanta Walaszek-Latacz
105-120
PDF (Język Polski)
Home Schooling: An Opportunity or a Threat in Children’s Early Education?
Joanna Juszczyk-Rygałło
121-136
PDF (Język Polski)
Practice
Effective Cooperation Between School and Family. Examples of Good Teaching Practice
Izabela Nadolnik
137-148
PDF (Język Polski)
The Educational-didactic Work Plan for the Group of Five-Year-Old Children – “Preferably with Parents”
Martyna Szczotka
149-154
PDF (Język Polski)
Nauczanie języka obcego uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Recenzja książki: M. Pamuła-Behrens, Nauczanie czytania w języku obcym w okresie wczesnoszkolnym. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2012
Aneta Kamińska
155-158
PDF (Język Polski)
Oswoić dziecięce emocje Recenzja cyklu wychowawczego: Porozmawiajmy o emocjach i uczuciach [w:] Przewodnik metodyczny. Tropiciele. Roczne przygotowanie przedszkolne , B. Janiszewska, WSiP, Warszawa 2014
Magdalena Zrałek
159-162
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Wychowanie w Rodzinie. Konteksty historyczne i współczesne. Międzypokoleniowy dialog o wychowaniu i edukacji XVIII–XXI wiek”
Anna Królikowska
163-166
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z XIX Powszechnego Zjazdu Historyków Polskich „Polska–Bałtyk–Europa” w Szczecinie
Beata Topij-Stempińska
167-170
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Dydaktycznej „Zacznij od Montessori… dobry start dzieci i rodziców”
Monika Mariola Kondracka
171-174
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z IV Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej z cyklu „Dziecko – Rodzice – Nauczyciel” w Białymstoku
Barbara Surma
175-180
PDF (Język Polski)
The 60th Anniversary of the Catechesis of the Good Shepherd “The New Child, The New Adult” - sprawozdanie z międzynarodowego kongresu w Phoenix, Arizona
Barbara Surma
181-184
PDF (Język Polski)
Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Jan Władysław Dawid – recepcja i reinterpretacja poglądów w teorii i praktyce pedagogicznej XXI wieku”
Ewa Dybowska
185-188
PDF (Język Polski)
C’est bientôt Noël - scenariusz świątecznych zajęć otwartych z rodzicami
Tatiana Konderak
189-198
PDF (Język Polski)
Visiting the...
Afrykańskie marzenie nieosiągalnej wyuczonej przyszłości. Z wizytą w Szkole Podstawowej im. Edmunda Bojanowskiego w Kiabakari, Tanzania, Afryka Wschodnia
Agata Krupa
199-204
PDF (Język Polski)
Visitiamo la scuola dell’infanzia “Provera” – wywiad z dyrektorem szkoły Lucio de Piccoli rozmawia Agnieszka Małgorzata Szymańska
Agnieszka Małgorzata Szymańska
205-208
PDF (Język Polski)
Bibliography
Rodzice i szkoła jako środowiska wychowawcze Zestawienie bibliograficzne w wyborze sporządzone w oparciu o zbiory Publicznej Biblioteki Pedagogicznej RODN „WOM” w Częstochowie i jej filii
Anna Płusa
209-216
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission