Edukacja Elementarna w Teori i Praktyce

Aktualny numer

Tom 19 Nr 3(74) (2024): Literatura i muzyka w edukacji dzieci

From East to West and North to South, no countries in the world do not have lullabies or nursery rhymes. These are the infused forms of music and literature that the humans are exposed to right from birth or as embryos. The interplay between music and literature is a significant cultural phenomenon that has shaped human expression and communication across space and time. Both forms of expression offer rich avenues for emotional expression, storytelling, and cultural transmission. In educational settings, particularly in primary education, the integration of literature and music offers a powerful tool for cognitive and language development, cultural literacy, and emotional growth (Hallam, 2010). This introductory essay examines the relationship between literature in music and music in literature and discusses how these interactions contribute to language and literacy development and the broader educational experience of young children.

Opublikowane: 2024-09-23

Pełny numer

Wyświetl wszystkie numery

Kwartalnik "Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce" podejmuje istotne zagadnienia dotyczące procesu edukacyjnego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Czasopismo znajduje się w bazach: DOAJ, Erih Plus, BazHum, CEEOL, CEJHS, Index Copernicus, Pol-index, Biblioteka Narodowa oraz na ministerialnej czasopism punktowanych.

Punktacja czasopisma Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce na listach ministerialnych: 2022  - 70 punktów, 2023 - 100 punktów, 2024 - 70 punktów

Tematy kolejnych numerów znajdują się w zakładce aktualności https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/announcement