Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Elementary Education in Theory and Practice
e-ISSN 2353-7787
Platform
Current
Archives
Announcements
About
Focus and Scope
Editorial Team
Scientific Board
Submissions
Ensuring a Blind Review
Author Fees
Peer Review Process
Open Access Policy
Publishing ethics
Quarterly Score and Indexing
Archiving
Contact
Other
Finance & Journal Sponsorship
Journal History
About this Publishing System
Privacy Statement
Reviewers
List of Reviewers - 2023
Lista Recenzentów - 2022
Lista Recenzentów - 2021
Lista Recenzentów - 2020
Lista recenzentów - 2019
Lista recenzentów - 2018
Lista recenzentów - 2017
Lista recenzentów - 2016
Lista recenzentów - 2015
Lista recenzentów - 2014
Lista recenzentów - 2013
Search
Search
+A
Add Contrast
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 19 No. 1(72) (2024): From Korczak to Kulmowa. The Child and the "Language of Early Education"
Vol. 19 No. 1(72) (2024): From Korczak to Kulmowa. The Child and the "Language of Early Education"
Published:
2024-03-28
Full Issue
PDF (Język Polski)
Introduction
Urszula Chęcińska, Dorota Zdybel
5-7
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
The Child in the Perspective of Janusz Korczak's Pedagogical Anthropology Some Reflections in the Context of Early Childhood Education
Małgorzata Turczyk
11-19
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Children’s Rights, Human Rights in the Latest Literature for Children: Choice and Recommendations for Education
Anna Józefowicz
21-39
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Formative Statements in the Family in the Light of Janusz Korczak’s Pedagogical Papers (1919- 1939) and Contemporary Dialogs between Parents and Children
Bożena Sieradzka-Baziur
41-52
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
From Korczak to Kulmowa. On Joanna Kulmowa's Ecopoetry and the "Ecopoetic" Games of Seven-Year-Olds
Urszula Chęcińska
53-64
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
The Reception of Kazimiera Iłłakowiczówna’s Work Łódeczka – “the Reader’s Response”
Alicja Anna Ungeheuer-Gołąb
65-81
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Poems for children by Teresa Ferenc
Katarzyna Wądolny-Tatar
83-106
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Are Wordless Books Democratic?
Magdalena Kuczaba-Flisak
107-120
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
The Linguistic Picture of Measurement units in Mathematical Fairy Tales by University Students
Małgorzata Bortliczek, Renata Raszka
123-136
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Developing Activities Oriented at Discovering Mathematical Knowledge: Concepts by Preschool and Early School Pedagogy Students
Lidia Pawlusińska
137-154
PDF oryginał (Język Polski)
PDF
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission