Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Elementary Education in Theory and Practice
e-ISSN 2353-7787
Platform
Current
Archives
Announcements
About
Focus and Scope
Editorial Team
Scientific Board
Submissions
Ensuring a Blind Review
Author Fees
Peer Review Process
Open Access Policy
Publishing ethics
Quarterly Score and Indexing
Archiving
Contact
Other
Finance & Journal Sponsorship
Journal History
About this Publishing System
Privacy Statement
Reviewers
List of Reviewers - 2023
Lista Recenzentów - 2022
Lista Recenzentów - 2021
Lista Recenzentów - 2020
Lista recenzentów - 2019
Lista recenzentów - 2018
Lista recenzentów - 2017
Lista recenzentów - 2016
Lista recenzentów - 2015
Lista recenzentów - 2014
Lista recenzentów - 2013
Search
Search
+A
Add Contrast
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 3(49) (2018): Toy in a child’s life. The Historical and Educational Contexts
Vol. 13 No. 3(49) (2018): Toy in a child’s life. The Historical and Educational Contexts
Published:
2018-10-08
Wstęp
Dorota Żołądź-Strzelczyk
7-8
PDF (Język Polski)
Introduction
Dorota Żołądź-Strzelczyk
9-10
PDF
Biography of Things as a Method of Research on Children’s Toys
Katarzyna Kabacińska-Łuczak
13-39
PDF (Język Polski)
A Ball or a Gramophone? – Educational Toy at the Exhibition of Games and Toys in Dynasy, Warsaw, in 1902, from the Perspective of the Press of the Time
Anna Wojewoda
41-49
PDF (Język Polski)
Tips on How to Make Paper Toys on One’s Own on the Pages of “Moje Pisemko” [“My Little Magazine”] from the Years 1902-1915
Monika Anna Nawrot-Borowska
51-74
PDF (Język Polski)
Different Me. About Toys as Characters in Literary Works for Children
Alicja Anna Ungeheuer-Gołąb
75-93
PDF (Język Polski)
Toys of the German Minority in Hungary. In Unity with Nature and Society
Ágnes Klein, Katalin Lázár, Éva Márkus
95-110
PDF (Deutsch)
Deliberations on the Role of Toys in Shaping Prosocial Behaviour in Early Childhood - Educational Framework
Agata Pietrzak
111-125
PDF (Język Polski)
Toys in the Child’s World - Between Fascination and Disappointment. Educational Contexts
Iwona Samborska
127-137
PDF (Język Polski)
Plays and Toys of the Early Childhood Age in the Contemporary World
Katarzyna Bożena Sadowska
139-155
PDF (Język Polski)
Using Thematic Plays, Toys and Props in Preschool Education. Examples from Pedagogical Practice
Stanisława Katarzyna Nazaruk, Anna Klim-Klimaszewska
157-172
PDF (Język Polski)
The Meaning of a Toy in Autism Therapy
Ewa Olimpia Zmuda, Marzena Maria Szurek
173-187
PDF (Język Polski)
Toys in the Digital World - Educational Implications
Irena Pulak
189-201
PDF (Język Polski)
Problems of the Modern Family Recenzja książki: Wokół rodziny i dziecka. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki, red. Ewa Dybowska, Marta Prucnal-Wójcik, Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydawnictwo WAM, Kraków 2017, ss. 240.
Agnieszka Anna Karłowicz
219-223
PDF (Język Polski)
Froebel Gifts - a New Application Recenzja: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Joanna Kozieł, Zastosowanie Darów Froebla w „Dziecięcej Matematyce”, Froebel.pl, Lublin 2017.
Barbara Surma
225-228
PDF (Język Polski)
One little owl sitting in a tree - English Classes for Children
Tatiana Konderak
205-215
PDF (Język Polski)
Language
English
Język Polski
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Make a Submission